Westerdals-duo vinner D&AD-blyant

2. årsstudentene Mathias Sandvik og Hallvard Vaaland fra Art Direction-studiet på Westerdals vinner en blyant i D&AD-konkurransen New Blood for unge kreatører.

I D&AD-konkurransen New Blood konkurrerer unge team fra hele verden på genuine briefer fra kunder som Adobe, Adidas, Microsoft, JCDecaux og Burger King. AD-studentene Mathias Sandvik og Hallvard Vaaland har svart på en brief fra sistnevnte, og på nasjonaldagen fikk de beskjed om at de er et av teamene som vinner blyant.

Blyanten blir delt ut 12. juli i London, og valøren blir avslørt først da.

Briefen fra Burger King handlet om å lage en kampanje som kommuniserer til målgruppen 18-24 år at Burger King griller burgere på åpen flamme. Mathias og Hallvard utviklet konseptet «Be A Study King», som lar studenter høre på lyden av flamme-grillede burgere i 50 minutter mens de studerer. Løsningen tar utgangspunkt i forskning som sier at lytting til ambiente lyder kan gi økt konsentrasjon og evne til å fokusere. (Se mer om løsningen i casefilmen. Artikkelen fortsetter under).

– Over alle forventninger

– Det er motiverende bare å få vist arbeidet vårt til såpass flinke folk i juryen. Når du i tillegg kommer gjennom nåløyet og vinner går det over alle forventninger, sier Mathias Sandvik.

– Det var helt sinnsykt gøy å få vite det på 17.mai. Resten av kvelden gikk med til feiring, og ikke bare fordi det var nasjonaldagen. Jeg er veldig glad og stolt over hva vi har fått til!, sier makker Hallvard Vaaland.

Mathias Sandvik var for øvrig del av teamet som vant Årets Gullkalv tidligere i mai.

 

 

 

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.