Fotografihuset velger Hausmann

Fotografihuset har fått attraktive «Sukkerbiten» mellom Operaen og Munchmuseet som tomt. Nå har de valgt Hausmann som byråsamarbeidspartner på markedsføring og design.

89978 6fd0f original
Fra venstre: designer Rune Tyvold, tekstforfatter Ida Fjeldbraaten, daglig leder i Fotografihuset AS Erling Johansen, medierådgiver Arne-Inge Johansen, designer Kristine Gulheim og art director Tone Humblen. Foto: CF Wesenberg

Norge får endelig sitt eget Fotografihus. Huset planlegges i Bjørvika på HAV Eiendoms beste gjenværende tomt, «Sukkerbiten» mellom Operaen og Munchmuseet. Hausmann og Fotografihuset har allerede jobbet sammen en stund opp mot lanseringen av intensjonsavtalen med HAV Eiendom. Merkevareplattform, navn og visuell identitet er utviklet og avsløres etterhvert. Fotografihuset skal etter planen åpnes i 2022.

«En verdensarena for fotografi i Oslo»

– Hausmann har vært en trygg og god samarbeidspartner og de leverer alltid faglig sterke og gode løsninger, sier Erling Johansen, daglig leder i Fotografihuset AS.

– Menneskene hos Hausmann er hyggelige og løsningsorienterte, og det er alltid spennende og inspirerende å jobbe med dem. De står på for å levere det som trengs, når det trengs.

– Et av Norges viktigste kulturprosjekter

– Det er både gøy og ærefult å jobbe med et av Norges kanskje viktigste kulturprosjekter, sier kreativ leder Tone Humblen.

Nå skal partnerne arbeide videre med ferdigstilling av visuell identitet, nettsider og kommunikasjon i prosjektfasen og frem til lansering.

– Vi gleder oss virkelig til veien videre! Fotografi er noe som ligger Hausmann-hjertene nært, og vi er utrolig fornøyde med at Erling og resten av Fotografihuset valgte oss som partnere, avslutter Humblen.