Se onsdagens Grand Prix-fangst

Cannes Lions: Sjekk ut kampanjene som nådde helt til topps på festivalens tredje dag.

89935 26c52 original
Foto: Getty Images

Onsdag kveld 20. juni ble det delt ut priser i Cannes Lions’ kategorier for håndverk, merkevareopplevelse og underholdning. Av norske jobber var kun én jobb nominert: Creunas visuelle identitet for DOGA, som var nominert i Industry Craft, men uten å gå videre.

Brand Experience & Activation Grand Prix: «Today at Apple» av Apple (USA)

Creative eCommerce Grand Prix: «The Fanchise Model» av McCann London for Xbox Design Lab Originals (Storbritannia)

Digital Craft Grand Prix: «Aeronaut VR» for William Patrick Corgan av Isobar New York/Viacom (USA)

Film Craft Grand Prix: «Hope» for The International Comitee of the Red Cross av Blur Producciones Madrid/Rushmore (Spania)

Entertainment Lions Grand Prix: «Evert 45» av N=5, Amsterdam / Ambassadors (Nederland)

Entertainment Lions for Music Grand Prix: Jay Z «Smile» av Smuggler, New York (USA)

Industry Craft Grand Prix: «Ali» for Kiwi Shoe Polish av Ogilvy, Chicago (USA)

Kiwi Shoe Polish sporet opp skoene til berømte historiske figurer og fortalte historiene deres i teksttunge annonser: Muhammad Ali, Ernest Hemingway, Amelia Earhart og Abraham Lincoln satte alle solide spor og etterlot verden med store sko å fylle – men hva hendte egentlig med selve skoene?