Ti nye vinnersjanser for norske byråer

Cannes Lions: TRY har fem nye finalejobber etter shortlistslippet onsdag morgen, etterfulgt av Anorak med tre og POL og SMFB med én hver.

89918 5e481 original
Fra Cannes Lions' daglige utendørsprogram på tirsdag: Chief Creatives On The Beach. Foto Getty Images

Shortlistene i syv nye kategorier har blitt offentliggjort på Cannes Lions’ tredje dag: Film, PR, Media, Social & Influencer, Creative Data, Direct og Product Design, og norske byråer fikk shortlistplasseringer i alle unntatt sistnevnte.

I Film Lions er det TRY alene som står for de fire norske finalejobbene: De to Talkmore-filmene «Rotete datter» og «The Locker Room», «The Sneaky Pillar» for DNB og «Like the Movies» for Norwegian.

I kategori for Creative Data Lions har POL som eneste norske byrå én jobb, «Ringvirkninger» for DNB.

I Direct er det ett norsk arbeid videre: SMFBs «Winter is Coming» for IKEA.

Flere nominasjoner til «The Distress Signal»

I Media Lions går TRY og Anorak videre med henholdsvis «The Sneaky Pillar» for DNB og «The Distress Signal» for Amnesty International.

«The Distress Signal» går også videre som eneste norske bidrag i både PR Lions og den nye kategorien Social & Influencer Lions. Samme jobb vant bronseløve i Radio-kategorien tirsdag kveld.

Vinnerne i Film Lions blir først blir offentliggjort på prisutdelingen fredag kveld, mens vinnerne i de øvrige nevnte kategoriene blir annonsert torsdag kveld.

I går gikk Creunas DOGA-profil til finale i kategorien Industry Craft, og i kveld avsløres vinnerne i kategorien.