Sommerstengt med Victoria Schultz

Vi snakker mye og varmt om hvor essensielt det er med kreativitet innen reklame og tilstøtende fagfelt. Men hva slags forhold har du til begrepet på et personlig plan? Vi bruker sommeren til å høre med fagfolk fra alle sider av bordet om hva som gir dem vann på den kreative mølla.

  • Navn: Victoria Schultz
  • Stilling: Konserndirektør i Amedia AS

Heisann Victoria! Hva legger du i kreativitet? 

– Det å klare å løse en oppgave hvor løsningen ikke er åpenbar, på en måte som enten spisser eller omforener et mål. Kreativitet er så mye mer en form og farge, som ordet umiddelbart blir assosiert med. Selv tørre siviløkonomer kan være kreative i sine løsninger. 

Kan du huske en gang kreativitet har reddet dagen?

– I min verden, ihvertfall ukentlig. Det går i alt fra å se mulighetene i nye produkter og kundebehov, løse uforutsette hendelser til å lage kule powerpointer slik at du får med deg tilhørerne.

Hvilken rolle spiller kreativitet i jobben din?

– Den er ganske stor. Vi står i en utfordrende situasjon og skal levere effekt til kundene samtidig som vi har ganske stramme rammer for hva vi kan utvikle av egne løsninger, derfor må vi søke og finne løsninger i partnerskap med leverandører. Men det aller viktigste vi gjør er å sette oss ordentlig inn i kundens behov og målsetning slik at vi kan foreslå løsninger som gir effekt. Vi må sikre at kundene når sine mål, det er vår hovedoppgave først og fremst. Gjør de det kommer de igjen, og da tjener vi penger som kan finansiere journalistikk - det er derfor vi går på jobb. 

Hvor kreativ blir sommerferien?

– Den blir avslappet kreativ, innenfor veldig vante rammer - sommerhuset i Danmark med sol, strand og all den gode mat og drikke Danmark har å by på. 

 

Gi høstsemesteret et løft, Kreativt Forum arrangerer Creativity First 5. september, den viktigste fagdagen innen kreativ kommunikasjon.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.