Skeidar velger Futatsu

Skeidar Living Group har valgt å inngå et strategisk og kreativt samarbeid med det kombinerte medie- og reklamebyrået Futatsu Industries.

90330 ef20c original
Martin Andresen og Aris Theophilakis.

– Vi har over en lang periode flørtet med Futatsu på overordnet strategisk nivå, og nå formaliserer vi samarbeidet til også å gjelde kommunikasjon, sier Martin Andresen, administrerende direktør og største eier i Skeidar.

Byrået produserte tidligere i år noen profilfilmer på et nytt konsept som viser en langt mer emosjonell og kvalitetsorientert side av møbelgiganten.

Andresen forteller videre at Skeidar er inne i en større omstillingsfase, bla med en hurtig digitalisering og at samarbeidet med Futatsu derfor er viktig.

– Vi trengte en partner som er «på» og som har kompetanse på flere felt, for vi beveger oss fort med mange baller i lufta samtidig. Futatsu har en unik blanding av strategisk tyngde, digital og analog forretningsforståelse og kreativ kraft som både utfordrer og hjelper oss i det daglige, sier han.

Samlet på ett sted

Markedsansvarlig i SkeidarLiving Group, Helene Smogeli sier de brukte flere miljøer tidligere.

– Vi har Norges kanskje beste inhouse-miljø på blant annet DM. Vi skal fortsette med dette, men med en forlenget arm. Med Futatsu har vi angrepet dette på en mer helhetlig måte da det var naturlig å samle flere leveranser på ett og samme sted.

Futatsu jobber med Skeidars team på medie- og kommunikasjonsstrategi, kreative løsninger for kjøpte, egne og fortjente medier, posisjonerings- og produktstrategi for en del av varegruppene samt overordnet forretningsstrategi.

– Fantastisk motivasjon i det daglige

Kreativt team er Lina Nordland og Hilde Rød, med prosjektleder Lena Johnsen og mediestrategisk rådgiver Svein Larsen, mens medierådgiver Alexander Mostue og André Thorsen, designerne Niri Bøyesen, Erlend Ringseth samt digital designer William Grøslie jobber litt mer i kulissene.

– Vi får brynt oss, men dette er gøy. Skeidar er en stor og kompleks kunde, men utgjør samtidig en fantastisk motivasjon i det daglige. Vi har gradvis jobbet oss inn i problemstillingene over noe tid, så sammen med Skeidars folk har vi gode planer for hvordan vi skal løfte denne merkevaren på kort, mellom og lang sikt, sier daglig leder i Futatsu Industries, Aris Theophilakis, som selv jobber med strategi for den over 100 år gamle møbelkjeden.