Bistå «Effekt»-forfatterne med årets undersøkelse

Det er snart et år siden Kitchen-plannerne Espen Haugen og Anders Erikson lanserte «Effekt»-boken. Nå ønsker duoen at du svarer på årets utgave av undersøkelsen som dannet grunnlaget for boken.

90549 f1185 original
Forfatterne av «Effekt»-boken: Anders Erikson og Espen Haugen, planner-team i Kitchen Reklamebyrå.

Da den gratis nedlastbare boken «Effekt: 10 grunnleggende regler for å lage reklame som virker» kom ut i fjor på denne tiden, fikk det større ringvirkninger enn forfatterne bak hadde drømt om. Plannerteamet fra Kitchen har som konsekvens brukt mye av det siste året på å turnere land og strand rundt og snakket om boken. Før høsten er omme har 2700 mennesker sett foredraget.

Er vi nærmere målet?

I år som i fjor gjennomfører Espen Haugen og Anders Erikson «Effektundersøkelsen», med hensikt å kartlegge hvordan norske byråer og annonsører jobber for å skape størst mulig effekt av kommunikasjon, og nå ønsker de din hjelp til å gjennomføre den.

– Det er snart et år siden vi lanserte Effektboken. Med god hjelp er boken distribuert i 3400 fysiske utgaver og lastet ned 1800 ganger. Noen av bransjene beste case er dermed blitt bedre kjent for flere. Spørsmålet er om vi er noen nærmere målet om å bidra til økt bruk av best practice? Vi håper flere kan hjelpe oss til å forstå dette ved å svare på 25 spørsmål i undersøkelsen, sier Haugen og Erikson til kreativtforum.no.

Resultatene deles etter undersøkelsen er avsluttet.

Delta i undersøkelsen her.

Effekt-snakk i «Arbeidstittel»

Du kan også høre Haugen og Erikson i denne ukens utgave av kreatørpodkasten «Arbeidstittel», der vertskapet Carina og King stiller spørsmål om balansen mellom strategi og kreativitet. De forteller også om effekten av «Effekt»-boken og gir en lettforståelig definisjon av hva en planner gjør, i tillegg til å fortelle om gjennomføringsprinsipper for å oppnå effekt og hvordan dette flyter inn i den kreative prosessen.

I tillegg har Espen og Anders utviklet briefen til episodens utgave av Brings brief-konkurranse, hvor utfordringen er å hjelpe MENY med å få folk til å redusere matsvinnet.