Red Bull trigger nostalgi med flipperspill

Red Bull kjører en åttitalsk flipperspillkampanje på Oslo Sentralstasjon denne uken for å promotere den økologiske leskedrikkserien Organics by Red Bull.

90482 cb5e3 original
90483 73538 original
90484 4cf6a original
90485 56b3e original
90486 fcf44 original
90487 7614d original
90545 af508 original

Med flipperkampanjen gjør Red Bull seg 80-tallsnostalgiske. Årsaken er at boksenes design, som ble laget på 80-tallet, ikke ble brukt før i mai år da Red Bull lanserte Organics by Red Bull, en økologisk leskedrikk-serie.

For å trigge nostalgien og lekenheten til merkevaren ble det klassiske flipperspillet lansert som hovedelementet i kampanjen. JCDecaux kjøpte inn spillet og har redesignet og bygget det fullstendig om.

– Dette har vært en lang og krevende prosess, men samtidig veldig spennende. Fokuset på detaljer har vært enormt og vi er superfornøyde med resultatet. Jeg må benytte anledningen til å takke alle involverte, sier Innovate-ansvarlig Stian Stark Husby, i JCDecuax.

Flipperspillet står nå på Oslo S. Det er gratis og har blitt en umiddelbar suksess. Allerede første dagen var det lang kø for å prøve det ut.

– Dette er virkelig en aktivitet som engasjerer målgruppen. Treffer man på to spesielle steder vendes en kald boks ut slik at man kan prøve en av de nye smakene. De fleste er kjempefornøyde med å slippe til på spillet, og en kald boks er en hyggelig overraskelse, sier Kim Pham, Jr. Brand Manager hos Red Bull.