Grand Prix til POL i Cresta

Audi «Enter Sandbox» har vunnet Grand Prix og sølv i den 26. utgaven av Cresta International Advertising Awards, den aller siste konkurransen arbeidet deltar i. TRY og ANTI tok også med seg priser hjem fra i konkurransen.

91050 417f1 original
Totalt har Audi «Enter Sandbox» vunnet fire Grand Prix, 16 Gull, ni Sølv, fire bronser og 56 shortlister i kreative konkurranser over hele verden.

2018 ble et bra norsk Cresta-år med til sammen én Grand Prix, et sølv og fire bronse fordelt mellom POL, TRY og ANTI.

Det er Audi «Enter Sandbox» som troner på toppen med Grand Prix i kategorien Craft Interactive - Virtual Reality, samt sølv i kategori for Promotions & Incentives.

I tillegg vant TRY tre bronse: for «Fail» for Røde Kors i kategorien Viral Films, for DNB-jobben «The Big Weep» i kategorien Television, og for «Nothing» for DNB i kategorien Brand Activation.

Det ble også Cresta-pris på ANTI, en bronse i Graphic Design for identiteten til «Telenor Yng».

– Over all forventning fornøyde

– Cresta Awards var den aller siste konkurransen Audi Sandbox deltok i, og da var det jo ekstra stas å bli kronet med Grand Prix, forteller Thorbjørn Ruud, kreatør og partner i POL.

De to siste prisene i rekken for «Enter Sandbox» føyer seg inn i et mildt sagt imponerende knippe.

– Totalen for caset endte på fire Grand Prix, 16 Gull, ni Sølv, fire bronser og 56 shortlister. Så vi er selvfølgelig over all forventning fornøyde, konkluderer Ruud.

Cresta fungerer på en litt annen måte enn andre konkurranser fordi juryen aldri møtes, men består av en Grand Jury av snaut 100 kreative ledere som hver for seg går igjennom en shortlist plukket ut av en preliminær jury fra åtte forskjellige byer.

Totalt ble det delt ut 66 priser i konkurransen, med McCann New York som beste byrå med 17 priser.

Se alle vinnerarbeidene her.