Sølvfisken til Rema 1000 «Smarthus»

TRYs første reklamejobb med Rema 1000 på kundeliste har vunnet Sølvfisken for august. Det er dagligvarekjedens første Sølvfisk siden 2006.

Rema 1000-konseptet «Det enkle er ofte det beste» lever videre hos TRY, men tematikken er ny og aktuell: Stemmestyring og smarthus. Det er teamet Karin Lund og Øystein Halvorsen, fjorårets æresprisvinnere i Gullblyanten, som er det kreative teamet bak kampanjen.

– Smarthus kommer garantert til å være en del av fremtiden, men vi anbefaler ingen å stemmestyre ytterdøra og peisen helt ennå, og særlig ikke på dager man skal til tannlegen, sa Lund da TRY lanserte kampanjen i august.

– Det er viktig for oss å få frem at dette ikke bare er en reklamefilm, men et univers vi skal leke med i mange formater og kanaler, la Halvorsen til.

– Befriende morsomt og lite selvhøytidelig

Filmene er produsert av Bacon og Ola Narum Berg med Andreas Riiser på regi, mens Opt står for produksjonen av SoMe-innholdet. Øvrig team i TRY er rådgiver Lars Mitlid og prosjektleder Cathrine Wennersten.

Sølvfisk-juryens begrunnelse lyder slik: «Månedens sølvfisk er en revitalisering av et kjært og velkjent reklamekonsept, og juryen gleder seg over at man har klart å gjøre det på en aktuell og forfriskende måte. Dette er befriende morsomt og lite selvhøytidelig. Filmen er også velkomponert i alt fra musikkvalg til skuespill, med mange fine humordetaljer. Dattis il ema dusen for ådenes øvfisk!»

Se flere av filmene i samme serie her: 

 

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.