DOGA-profilen vant sølv i ADCE

Creuna har vunnet enda en pris for sin feirede visuelle identitet for DOGA. Denne gangen i Art Directors Club of Europe (ADCE), som foregikk i Barcelona forrige helg.

Art Directors Club of Europe er en konkurranse som kun er åpen for tidligere vinnere av de mest prestisjetunge nasjonale konkurransene i Europa, i Norges tilfelle Gullblyanten og Visuelt, som begge hedret DOGA-profilen med gull tidligere i år. 

Det deles kun ut gull og sølv i ADCE, og i helgen ble det delt ut 27 gull, 42 sølv og 123 nominasjoner fra 720 innsende konkurransebidrag. Grand Prix gikk til «BVG x Adidas – The ticket shoe» av Jung von Matt for transportselskapet Berliner Verkehrsbetriebe (BVG). 

– Stolte over å representere Norge

– Dette er en bekreftelse på at jobben vi har gjort for DOGA holder et høyt nivå, fra idé til gjennomføring. Vi er stolte over å representere Norge i tetsjiktet innen europeisk design, sier Lead Designer Marc Ligeti i Creuna til kreativtforum.no.

DOGA-designet har tidligere vunnet omtrent det som er av relevante konkurranser rundt i verden, inkludert Red Dot Award, Gullblyanten, Visuelt, The One Show, ADC 97th Annual Awards, D&AD og Eurobest.

Se de øvrige vinnerne i ADCE her.

Designerne Stein Øvre, Marc Ligeti, Heidi Bakken og kreativ leder Stein Sørlie fra da de tok imot Red Dot-prisen for DOGA-profilen i oktober 2017.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.