Nordvik valgte Good Morning

Eiendomskjeden Nordvik har valgt Good Morning som byråpartner.

Nordvik valgte Good Morning som samarbeidspartner da de i vår bestemte seg for å bryte ut av Partners-kjeden og bli en selvstendig eiendomsmeglerkjede.  I løpet av noen få måneder har Nordvik fått ny identitet, ny nettside, nytt innhold og ikke minst nye digitale tjenester som de mener er unike for bransjen. 

– Da vi valgte Good Morning fikk vi ikke bare et reklamebyrå, sier administrerende direktør Martin Anmarkrud Kiligitto i  Nordvik. 

– Vi fikk en forretningspartner som har fulgt oss hele veien fra utvikling av ny strategi og identitet, til reklame, content produksjon og design av nye tjenester. Ikke minst er vi spent på hvordan den nye appen vår blir mottatt.  Med den kan du bare peke på en bolig med mobilen, og så vil du få en pekepinn på hva den er verdt basert på siste salg og boligprisutvikling. 

«Umulig» utfordring

Med sine 16 kontorer og i overkant av 2700 boligsalg i året, er Nordvik en betydelig aktør i markedet i Oslo og omegn, men da de bestemte seg for å bryte ut av Partners hadde de det travelt.

– I praksis hadde vi fire måneder på oss for å få på plass alt. Vanligvis ville vi ha sagt at det var umulig, men takket være utviklere både i Norge og vårt datterselskap i Georgia, kom vi oss i mål, sier daglig leder Eirik Fjellaksel i Good Morning. 

– Men det må legges til at dette ikke hadde gått uten en oppdragsgiver som viste en fantastisk gjennomføringskraft og som vi kunne samarbeide tett med gjennom hele prosessen. 

 – Mye mer enn et hjem

Nordvik er posisjonert som en «premiummegler» i markedet og det har vært viktig for både kunde og byrå ikke å bryte med fortiden. Samtidig ble man tidlig enig om at dette var en posisjon som med fordel kunne revitaliseres.

– Vi stilte tidlig spørsmålstegn ved betegnelsen premiummeglere, sier strategisk rådgiver Eldar Skylstad i Good Morning.

– For hva er det egentlig? En vestkantmegler? En som bare selger dyre boliger? For mange nordmenn er boligen mye mer enn et hjem, det er en levende interesse som vi har med oss hver dag. Derfor handler dette mye mer om å forstå et kresent publikum enn å spesialisere seg på én prisklasse eller et område i byen. Hva det er som skal til for å treffe de som er litt mer opptatt av bolig enn andre? Hvordan pårvirker dette alt fra annonseutforming, definiering av målgruppe, rådgivning, psykologien i budrunden eller å se mulighetene i en bolig?

– Et digitalt økosystem

– Derfor er det ikke appen som har vært det viktigste for oss under marsjen, overtar Fjellaksel. – Vi har lagt vekt på å bygge opp et digitalt økosystem som skal gjøre det attraktivt å følge Nordvik også i alle årene vi bor i en bolig uten å gå i tanker om å bytte. Derfor finner du både mye både nyttig og interessant innhold på hjemmesidene og et inspirasjonsgalleri hvor vi bygger opp et «mini Pinterest» for boligelskere. Og alt utarbeides i Good Morning i tett samarbeid med både meglere og hovedkontor i Nordvik, avslutter Fjellaksel.

Les mer på nordvikbolig.no. Appen finner du ved å søke etter «Nordvik Bolig» på App Store og Google Play. 

 

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.