Priser til Xfinity i LIA

Det ble ingen priser til Norge i årets London International Awards. Litt «norsk» metall ble det likevel med sølv og bronse til Goodby-nordmann Jens Petter Wærnes.

91341 c7ef6 original
Xfinity «Data in Dollars» av Goodby Silverstein & Partners.

San Francisco-byrået Goodby Silverstein & Partners har vunnet en rekke priser i år for sin «Data in Dollars»-kampanje for mobiloperatøren Xfinity, en pre-roll kampanje som demonstrerer i sanntid hvor mye penger du bruker på å streame video på mobilen når du ikke er tilkoblet trådløst nett.

Det er eksil-nordmann Jens Petter Wærnes som er Lead Creative Director på jobben, og på mandag vant den sølv og bronse i London International Awards i kategoriene Creative Use of Data og Digital: Mobile Advertising. Samme kampanje vant tidligere i år sølv i Clio og sølv og bronse i Cannes Lions.

– Arbeidet er et flott ekteskap mellom innsikt, kreativitet og teknologi. Det er gøy når en ide kan bli så presis og relevant. Tenk at en serie med seks-sekundere kunne være så berikende, både for mannen i gata og for oss bak filmserien, sier Wærnes i en kommentar til kreativtforum.no.

Oslo-skriftsnitt nådde nesten opp

Den eneste norskproduserte jobben som nådde finalen i LIA var «Oslo – A Nike Typeface», casefilmen som Babusjka lagde i sammenheng med designer Hans Christian Ørens typografiske prosjekt for Nike til konseptbutikken på Karl Johan. Øren er grunnlegger av Oh Yeah Studio og Creative Director i Bekk Consulting, og både filmen og skriftsnittet har tidligere i år mottat utmerkelser i konkurranser som ADC, The One Show og Visuelt.

Se casefilmen her:

Xfinity «Data in Dollars» av Goodby Silverstein & Partners.