Mediabemanning skifter navn til Teft

– Mediabemanning er ikke like beskrivende for hva vi gjør i dag, som da vi startet i 2001. Derfor skifter vi nå navn til Teft, og benytter muligheten til å tydeliggjøre tjenestene våre på en bedre måte, forklarer daglig leder Henrik Sandberg.

91665 6786b original
Daglig leder Henrik Sandberg i Teft / Mediebemanning.

Ifølge Mediabemanning skifter byrået nå navn for å tydeliggjøre sin posisjon. Selskapet jobber med rekruttering til innen reklame, kommunikasjon og design, og de forteller at de i stadig større grad har fått spørsmål om navnet sitt de siste årene.

– Vi ønsket oss et nytt og enkelt navn som ikke var begrenset til bransje eller tjenesteområder. Samtidig var vi opptatt av at det skulle være upretensiøst og si noe om oss og vår kultur, sier daglig leder Henrik Sandberg.

– Bransjen endres, markedsavdelinger utvikler seg og byråer slås sammen. Teknologi har blitt en ny og viktig ingrediens i kommunikasjonsarbeidet. Oppe i alle disse endringene har etterspørselen etter støtte til organisasjonsutvikling har aldri vært større. Rådgiving knyttet til oppkjøp og fusjoner, organisering og kompetansekartlegging, prosessledelse på vekst- og forretningsutviklingsprosjekter og rekruttering av ny kompetanse, er i sterk vekst. Både for merkevarer og byråer.

– Vi har fortsatt rekruttering og rådgivning knyttet til vekst som vår kjernevirksomhet og Teft er nå et hus som samler kompetanse om markedsføring, kommunikasjon, tjenestedesign, reklame og kommunikasjonsteknologi, forklarer Sandberg.

– Vi tror at evnen til å gjøre kloke valg beror på gode prosesser – og gode instinkter, og opplever at Teft er et langt mer dekkende og relevant navn for det selskapet vi er i dag, avslutter Sandberg.