Metakampanje vant Sølvfisken

Canal Digital ville fortelle om sin avtale med Netflix, og lot reklamefilmen invaderes av serier som «Narcos» og «Orange is the New Black» fra strømmegigantens univers.

91711 1eb40 original

I november fikk alle Canal Digital-kunder tilgang til Netflix, og Canal Digital ville derfor fortelle på en engasjerende måte at kundene nå hadde lettere tilgang til det beste av tv og strømming på ett og samme sted.

Med det kreative teamet Eirik Sørensen og Caroline Riis fra TRY i spissen, samt regissørene Matias & Mathias fra Bacon, ble det laget en medrivende filmserie der et par helt vanlige, men muligens litt paranoide nordmenn fanges i en reklamekampanje som invaderes av Netflix-universet.

– Siden Canal Digital nå gjør Netflix tilgjengelig for kundene sine, var det viktig med en kreativ idé som både formidler budskapet og fremmer det fantastiske Netflix-universet. Og er det noe Netflix’ egne serier har lært oss, så er det at du noen ganger er nødt til å ta de tøffe valgene for å gagne den store sammenhengen, fortalte Caroline Riis i forbindelse med kampanjelanseringen i november.

Sølvfisken-juryen er såre fornøyd: – Vi kunne sagt at Canal Digital jobber kontinuerlig for å sikre at kundene får tilgang til innholdet de elsker, og derfor nå lanserer Netflix til alle sine kunder … Men siden vi ikke er i en Canal Digital-reklame, men en jurybegrunnelse, nøyer vi oss med å si at månedens Sølvfisk var et friskt og annerledes pust, som er meget godt produsert. Vi gratulerer nok en gang Try og Bacon med Sølvfisk for november.