Sølvmikken til «Hamburgerstasjonen»

Creuna går til topps i Sølvmikken for november med sin hamburgerkampanje for Shell. Morgenstern og Anorak tar månedens andre- og tredjeplass på vegne av henholdsvis Finn og Storebrand.

91705 c4d4a original
Shell: «En real burger for reale folk»

Creuna, Shell og Både Og gikk til topps i Sølvmikken allerede i mars med kampanjen «Hamburgerstasjonen», og de har antageligvis brukt ille god dressing i oppskriften siden de gjentar bedriften i årets nest siste måned med en julefarget oppfølgerkampanje. Også denne tar for seg sjangerspesifikke hamburgerstasjoner på radio, og nå er det stilartene EDM og Danseband som kvernes til kjøttdeig.

Jurydommen lyder som følger: – Shell fortsetter sitt overskuddsprosjekt med Hamburgerstasjonen. Denne gangen i juledrakt, selvfølgelig. Ikke rart at nissen har saus i skjegget. Sjangerleken er så velprodusert som gull. Og det får de også. Gratulerer!

Hør spottene her: «EDM» + «Danseband»

  • Byrå: Creuna
  • Kreativt team: Anders Asheim, Petter Andersen, Eskil Paus, Lenny Kittilsen og Magnus Andersen
  • Prosjektleder: Beate Haugane
  • Produksjonsselskap: Både Og Radiobyrå
  • Kunde: Shell

Kugærne kliiin kokos-dager

Finn og Morgenstern oppfordrer til bærekraftig handel hjemmefra med sin siste radiokampanje. Den består av spotter med brutalt høyoktan løp-og-kjøp-reklame for en rekke fiktive møbelvarehus som du helst IKKE vil dra til.

Juryen applauderer jobben på denne måten: – Er det mulig å la seg underholde av «kliiiin kokos tilbud» på Black Friday? Ja, ihvertfall om man trekker det så langt som Finn shopping har gjort i disse spottene. Vi elsker krakkhuset mer enn barna våre, men tør ikke skrive det på facebook, så derfor velger vi heller Finn shopping som får et velfortjent sølv.

Hør spottene her: «Kikkuttoppen», «Krakkhuset» og «BoFint i Rauma»

  • Byrå: Morgenstern
  • Kreativt team: Anders Holm og Sebastian Prestø
  • Prosjektleder: Mona Larsen
  • Produksjonsselskap: Sagveien Resort
  • Kunde: FINN.no

Tredje gang på pallen for Storebrand

For tredje gang i år havner Anoraks «VM i forsikring»-kampanje for Storebrand på Sølvmikken-pallen, og med dét har de bevist en gang for alle at sportskommentatorer kan brukes til så mye mer enn å kommentere sport på TV.

Juryens begrunnelse: – Fremdeles gode manus, flinke skuespillere, godt gjennomført håndverk og kudos for å utvikle konseptet videre. «VM i forsikring» får en velfortjent plass på pallen.

Hør spottene her: «Veien til hytta», «Juletre» og «Istapp»

  • Byrå: Anorak
  • Kreativt team: Jens Bjørklund, Øistein Markus Holm og Kasper Amundsen Tuvnes
  • Prosjektleder: Hege Iren Dyrseth
  • Produksjonsselskap: Sagveien Resort
  • Kunde: Storebrand

Årets siste Sølvmikk – og tur til New York

Selv om året ubønnhørlig nærmer seg slutten, er det fremdeles mulig å vinne Sølvmikken for desember før året er omme, og med det kapre de siste to ledige plassene på Kreatører å tur til New York.

Det er også mulig å vinne en billett til Kreatører på tur ved å gå til topps i kåringen Årets Radiobyrå, der det er tett i teten: Både Og leder med 10 poeng, etterfulgt av Anorak og Creuna med henholdsvis 9 og 8 poeng.

Hør alle månedens vinnerspotter og tidligere vinnere på gullmikken.no.