Nordmann bak Salah-stunt

I slutten av januar slettet Liverpools Mohamed Salah alle sine kontoer på sosiale medier, som del av et reklamestunt for DHL. Den norske regissøren Martin Rodahl står bak reklamefilmen.

Liverpool-stjernespiss Mohamed Salah la 22.januar ut den kryptiske meldingen: «2019 Resolution: Time to get in touch, for real». 

Få timer etterpå slettet han kontoene sine på Twitter, Facebook og Instagram, noe som utløste en god del spekulasjoner i fotballklodens avisredaksjoner. Men det hele skulle vise seg å være et reklamestunt. I forrige uke publiserte DHL Express en video på Instagram med teksten: «We've reached Mo Salah and we can connect you to him».

Noen dager etterpå dukket Salah opp i sosiale medier igjen, da i en film hvor DHL setter fans i kontakt med fotballstjernen.  Og som leverandør av pakkene står selvfølgelig DHL. 

Martin Rodahl og Mohamed Salah.

Filmen er regissert av nordmannen Martin Rodahl, og kampanjen ble filmet over flere dager i flere land. For Rodahl, som selv er stor Liverpool og Salah-fan, var det et stort øyeblikk å få møte den egyptiske fotballstjernen.

– En fantastisk julegave

– For meg var dette en fantastisk julegave å bli spurt om å ta dette oppdraget, spesielt etter at jeg var på Champions League-finalen i Kiev i mai 2018 og så Liverpool tape og Salah bli byttet ut etter skade. Jeg hadde ikke trodd at jeg seks måneder seinere skulle regissere en film sammen med stjernen for laget i mitt hjerte, sier Rodahl.

– Noe av det morsomste var å følge reaksjonene på internett da Salah deaktiverte sine kontoer og spekulasjonene begynte. Jeg tipper at Salah selv satt hjemme og lo godt da. Men det var også en stor utfordring å bevare hemmeligheten.

– Alle de ryktene som startet før jul, spilte på lag med vår kampanje og skapte mye storm. Da vi la ut filmen noen dager seinere, fikk alle svar på hva det var.

Regissøren pendler mellom New York, Chicago og Oslo, og er representert gjennom Sheriff Film Company. 

 

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.