Vant konkurransen om studentplass i Cannes

Christina Forstrønen Bruarøy vant konkurransen om å være Norges studentrepresentant ved Roger Hatchuel Academy under Cannes Lions.

Hvert år arrangerer CAPA og Fagskolen Kristiania en landsdekkende konkurranse for kreative studenter der vinneren representerer Norge blant 35 studenter fra hele verden på Cannes Lions International Festival of Creativity.

Årets vinner er Christina Forstrønen Bruarøy fra første år Reklame og merkekommunikasjon.

– Nå kan jeg endelig begynne å glede meg!, sier Bruarøy.

Hun vant med et case for Unicef. Selv tror hun at hun gikk vinnende ut av konkurransen fordi idéen ikke er avhengig av å bli delt av andre for å nå ut.

– Jeg ville inkludere alle barn, ikke bare de som er flinke til å snakke for seg. Det er nok mange barn der ute som har mye bra på hjertet som ikke får sagt det fordi de ikke tør å ta ordet, sier den unge reklamestudenten.

– Vi gratulerer Christina som får denne muligheten, sier Hege Bergsvenkerud Sørli fra CAPA.

Unik tilgang til juryeringen

Bruarøy skal delta i undervisningsprogrammet ved Roger Hatchuel Academy under Cannes Lions, som siden 2003 har undervist kommende kreatører og markedsførere. De 35 studentrepresentantene deltar i et intensivt kurs over fem dager. I tillegg har de tilgang til hele Cannes Lions-programmet, prisutdelingene og Young Lions-festene. Alle studentene får også en unik mulighet til å være tilstede ved juryering, et tilbud som ikke er tilgjengelig for de andre festivaldeltakerne. 

– Oppholdet på Roger Hatchuel Academy er en enestående mulighet for studenter som skal starte karrieren sin, og er noe tidligere vinnere har hatt stor nytte av. Hun kommer til å få en opplevelse hun aldri kommer til å glemme, sier Sørli.

– Jeg tror det kommer til å bli både gøy og travelt, men det jeg vet helt sikkert er at jeg kommer til å bli kjempemotivert, avslutter Bruarøy.

 

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.