Naug og Good Morning går sammen

De to reklamebyråene Naug & Venner og Good Morning fusjonerer.

Generalforsamlingene i de to selskapene vedtok fredag å fusjonere selskapene til ett nytt reklamebyrå: Good Morning Naug.

– Naug & Venner har bygget et sterkt og bredt kreativt reklameprodukt de siste årene, og gjennom Årets Byrå har de vist at de har levert så bra at kundene elsker dem, sier daglig leder Eirik Fjellaksel i Good Morning.

– Mens Good Morning i flere år har vært oppe og smashet med de helt store aktørene internasjonalt med sin digitale kreativitet, skryter kreativ leder Martine Flatlie i Naug & Venner tilbake.

– De to byråene har over litt tid skult på hverandre og ønsket å bli sterke på hverandres felter, men én dag tenkte jeg at nok er nok og førte de to partene sammen til et felles partnermøte. Da sa det bare pang, forteller tredjemann og fusjons-fasilitator Helge Onsum, som er styreleder i begge selskapene.

– Vi er like store, vi kan begge vise til gode meritter på hvert av våre områder, vi har organisasjoner som kompletterer hverandre helt perfekt, vi har snakket godt sammen hele veien og kjent på at vi har et likt verdi- og reklamesyn, sier Fjellaksel.

– Og begge har sittet rett rundt hjørnet for hverandre øverst i Kvadraturen sett på den andre med beundring, repliserer Flatlie. Da må det jo bli bra!

Ser etter ny leder

Ingen av de to skal imidlertid gå inn og lede det nye byrået. 

– Vi vil ikke at et av byråene skal føle at det ene byrået overtar det andre. Vi vil lage en ny og felles kultur, og da kjente vi alle at det beste var å hente påfyll utenfra. Vi vil ha inn en dyktig leder som kan se det fantastiske potensialet som ligger i denne gjengen og det store spennet vi har av kompetanse, og kan sy dette sammen til en slagkraftig enhet. Vi tror ærlig talt ingen andre byråer kan levere hele spekteret, i samme selskap, i én etasje. Fra forretningsrådgivning og innsikt som Naug og Rådgiverne har levert i den ene enden, til innholdsproduksjon og performance i den andre, sier styreleder Onsum. 

Skal bli større

Det nye byrået flytter sammen 1. august i de nåværende lokalene til Good Morning i Nedre Vollgate og vil fra starten bli 30 ansatte. Men de har ikke tenkt til å stoppe der:

– Vi hadde ikke gått inn i dette hvis vi ikke så et potensial for vekst, og mens vi på den ene siden ikke vil få overtallighet på noen områder, kommer vi til å gå ut for å finne fem til syv nye personer umiddelbart. Deriblant ønsker vi oss et sterkt kreativt team. Ambisjonen vår er tross alt å kunne være oppe og slåss kreativt med byråer som i dag er dobbelt så store som oss og å bli like store som dem i løpet av to-tre år, avslutter en fornøyd styreleder. 

Good Morning ble startet av Eirik Fjellaksel, Jørgen Winsnes, Rolf Jensen og Alexander Svaetchin i 2010. Naug & Venner ble startet opp i 2015 av Thorbjørn Naug og Morten Kjærnes som følge av at de internasjonale eierne av Bates reklamebyrå trakk seg ut av Norge. 

 

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.