RiksTV tilbake hos SMFB

RiksTV og reklamebyrået SMFB har funnet tilbake til hverandre etter en tre år​ ​lang pause.

– RiksTV har, som mange andre, som ambisjon å lage effektiv kommunikasjon. I det er kreativitet et av våre viktigste virkemidler. Vi skal sammen med SMFB lage kommunikasjonsløsningene som sikrer at RiksTV skiller seg ut i mengden, som skaper resultater og stolthet både hos oss og SMFB, sier kommersiell direktør Ole André Skarbøvik i RiksTV.

RiksTV har de siste månedene jobbet for å finne den riktige reklamepartneren for tiden fremover.

– For oss var strategisk kompetanse, kreativ kraft og en god forståelse for å tenke relevant og helhetlig kommunikasjon i hele kundereisen det vi så etter i byråvalgsprosessen. Og det fant vi hos SMFB. I tillegg fikk vi med oss masser av RiksTV-erfaring og et «eierskap» til merkevaren som en bonus, sier markedsdirektør Ida Svele i RiksTV.

De siste tre årene har RiksTV jobbet med Aller-eide Hyper.

– Vi har i dag andre behov enn hva vi hadde for noen år siden, og i lys av dette ble det naturlig for oss å se etter nytt reklamebyrå. Hyper har gjort en god jobb for oss og vi skilles som gode venner, sier Skarbøvik.

Ny epoke

– Vi har savnet dem, og gleder oss til å ta fatt på en ny epoke. Det er en ekstra inspirasjon at de deler våre synspunkter på at kreativitet skaper varige konkurransefordeler, sier kreatør og partner Hans Martin Rønneseth.

Konsulent Lars Istre i SMFB  mener RiksTV har mange gode forutsetninger for å lykkes i en bransje med store endringer.

– I et marked der de store blir større og kampene om kundene tilspisses har RiksTV en smidighet og utfordrermentalitet som vi skal bruke til vår kreative fordel og skape kommunikasjon som gjør RiksTV lettere å like, huske og kjøpe, sier Istre.

Følgende er med i hovedteamet fra SMFB som skal jobbe med RiksTV: konsulent Lars Istre, kreatørene Hans Martin Rønneseth og Andre Koot, innholdsrådgiver Line Smedstad og prosjektleder Ann Kristin Diserud.

 

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.