Snapchat engasjerte i kinofoajeen

20th Century Fox og Odeon Kino med nytenkende Snapchat-kampanje.

93761 fb0e2 original
93762 5d75b original
93763 bfb49 original
93764 4b4ff original
93765 63565 original

Nylig ble «X-Men: Dark Phoenix» sluppet på kino. I forbindelse med lansering av filmen har 20th Century Fox og Odeon Kino samarbeidet med Snapchat for å nå kinopublikummet på helt nye måter. Kampanjen har brukt Snapchats Marker Tracking-linse, som gjør at kinogjestene kan gi nytt liv til både plakater og stands på kinoene. Kampanjen har vært gjennomført i seks europeiske land, deriblant Norge.

Ved å peke Snapchat-kameraet på plakater eller stands i kinofoajeen, kan publikum se Dark Phoenix-skuespilleren Sophie Turner komme til live foran dem, omringet av en malstrøm av kosmiske krefter.

– Det har vært veldig gøy å samarbeide med Snapchat og 20th Century Fox på et så nytenkende kommunikasjonskonsept for kino. Vi gleder oss til å se alle de norske X-Men-fansene leke seg med dette gøyale innholdet, sier Chief Commercial Officer Jon Einar Sivertsen i Odeon Kino.

Snapchat har også lansert en ny linse som forvandler brukere til Dark Phoenix selv, samt lar dem bestille billetter direkte via kanalen.