Snapchat engasjerte i kinofoajeen

20th Century Fox og Odeon Kino med nytenkende Snapchat-kampanje.

Nylig ble  «X-Men: Dark Phoenix» sluppet på kino. I forbindelse med lansering av filmen har 20th Century Fox og Odeon Kino samarbeidet med Snapchat for å nå kinopublikummet på helt nye måter. Kampanjen har brukt Snapchats Marker Tracking-linse, som gjør at kinogjestene kan gi nytt liv til både plakater og stands på kinoene. Kampanjen har vært gjennomført i seks europeiske land, deriblant Norge.

Ved å peke Snapchat-kameraet på plakater eller stands i kinofoajeen, kan publikum se Dark Phoenix-skuespilleren Sophie Turner komme til live foran dem, omringet av en malstrøm av kosmiske krefter.

 – Det har vært veldig gøy å samarbeide med Snapchat og 20th Century Fox på et så nytenkende kommunikasjonskonsept for kino. Vi gleder oss til å se alle de norske X-Men-fansene leke seg med dette gøyale innholdet, sier Chief Commercial Officer Jon Einar Sivertsen i Odeon Kino.

Snapchat har også lansert en ny linse som forvandler brukere til Dark Phoenix selv, samt lar dem bestille billetter direkte via kanalen.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.