Nerdete optikere vant Sølvfisken

Kitchen og Interoptik gikk til topps i mai-Sølvfisken med kampanjen «Det finnes optikere. Og det finnes Interoptikere».

I februar debuterte Kitchen med sitt nye konsept for Interoptik, der det var sentralt å poengtere at optikerkjeden og de som jobber der er lidenskapelig opptatt av øyehelse, fag, trender og merkevarer.

Kitchen skapte et univers der Interoptik kunne snakke fag på en tilgjengelig, humoristisk og informativ måte, samtidig som de blåste liv i en gammel pay-off.

Filmkampanjen er laget av Pravda med Morten Borgestad som regissør og Erik Schøyen som produsent. Det er filmen «Astronaut» som gikk til topps i mai.

Sølvfiskjuryens dom er kanskje litt skoleflink og geeky, men det passer jo godt for anledningen: 

– Vinner av Sølvfisken for mai er Kitchen og filmen «Astronaut» for Interoptik. Filmen oppleves som modig og annerledes, litt «corny», temmelig selvironisk og veldig morsom. Juryen ønsker også å trekke frem at filmen oppleves befriende nedpå i et ellers heller støyfullt reklamemarked, uten at den dermed blir mindre underholdende – snarere tvert imot. Dette har man klart samtidig som historien har produktet og avsender i fokus. At filmen tas i én tagning og at hovedpersonen oppleves å spille seg selv tilfører en troverdighet som styrker resultatet. Gratulerer til Kitchen og Interoptikk! 

Se filmen her: 

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.