Posten velger POL

Posten Norge har valgt POL som leverandør av reklamebyråtjenester etter en åpen konkurranse i markedet.

93603 e616a original
Fra venstre Rikke S. Jacobsen, Sara M. Hødnebø, Kjetil Botten Skogly, markedssjef Monica Solberg i Posten, Marius Eriksen og Kristin Scheele. Foto: Birger Morken

Avtalen betyr at POL blir konsernets samarbeidspartner på markedskommunikasjon i Norge, Sverige og Danmark.

– Vi ser fram til å samarbeide med POL. Byrået viste god forståelse for konsernets strategi og markedssituasjon og kom opp med gode kreative ideer for våre to merkevarer Posten og Bring. De leverte et konkurransedyktig tilbud som totalt sett var best, sier markedssjef Monica Solberg i Posten Norge.

E-handelsmarkedet er i sterk vekst, og dette er et av konsernets prioriterte satsingsområder i kunde- og markedskommunikasjonen i hele Skandinavia. I tillegg er reklamemarkedet i Norge fortsatt viktig for Posten.

– Dette er skikkelig gøy. Vi er imponert over omstillingsviljen og innovasjonskraften i Posten-konsernet. Vi gleder oss til å lage kommunikasjon for sterke merkevarer som Posten og Bring, sier Marius Eriksen, kundeansvarlig for avtalen i POL.

Avtalen gjelder fra 15. juli 2019. Den har en varighet på to år, med mulighet for to års forlengelse. Avtalen erstatter konsernets tidligere avtaler med reklamebyråene Ernö i Norge og TBWA og Pyramid i (Sverige).