Tok parti med gamerne, vant Sølvfisken

Anoraks Komplett-kampanje skulle få flere til å forstå at gaming kan være en positiv hobby, og ikke minst hvor kjipt det er å bli avbrutt midt i et spill. Nå har den vunnet Sølvfisken for april.

I Komplett-kampanjen dramatiserer Anorak noen av utfordringene en ivrig gamer kan møte på i hverdagen. 

– Det er ikke bare-bare å forlate fotballbanen midt i kampen fordi det er middag. På samme måte er det ikke bare å trykke på pause når man er midt i et online-spill og kompisen din er avhengig av din hjelp for å overleve. Vi håper derfor disse filmene kan være med på å skape en mer forsonende tone der ute, fortalte kreativ leder Jens-Petter Aarhus i Anorak da kampanjen ble lansert i april.

Det er Aarhus og Hallvard Fjeldbraaten som er kreativt team på jobben.

Sølvfiskjuryens begrunnelse er som følger: «Beklager det åpenbare ordspillet, men Anoraks film for Komplett.no er en sann komplett vinner av Sølvfisken i april. Filmen er underholdene, med en sterk produksjonskvalitet, regi og klassisk dramaturgi. Karakterene er en miks av stereotyper fra western og gutterommet. Og grepet med å trekke «mor» inn i handlingen er uventet og fint. I tillegg «lander» filmen perfekt i budskapet. Innsikten er tatt godt ut. Det er befriende med et budskap og annonsør på lag med gamerene, som tar en «alvorsprat» med foreldrene. Game on, Anorak.»

Filmen er produsert av Bacon med Jakob Marky på regi.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.