Anti til topps i Crestas designkategori

Byråets jobb for Optiker-K vant det eneste sølvet delt ut i årets designkategori. Anti vant også design-bronse for Deichman, mens POL og Anorak vant to bronse hver i årets konkurranse.

I forkant av premieutdelingen var POL nominert tre ganger for Kondomeriet, mens Anti og Anorak gikk videre med to jobber hver for henholdsvis Deichman, Optiker-K, KLP og Komplett. Seks av syv nominasjoner ble belønnet med uttelling i form av edelt metall, og «Foodporn»-nominasjonen i Moving Image (Retail) var den eneste som forble på shortlist uten å gå videre.

– En fin dag på kontoret!

– Vi er stolte av å få med oss toppplasseringen i designkategorien for Optiker-K. Sølv er øverste plassering i år og eneste norske sølvet i år. At vi også fikk Bronse for Deichman gjør at vi har hatt en fin dag på kontorene idag!, sier kreativ leder Kjetil Wold i en kommentar. 

Anti og Optiker-K har tidligere blitt premiert med sølv i EDA, sølv i One Show og sølv i Gullblyanten, i tillegg til å bli hedret for «typografisk fortreffelighet» av Type Directors Club. Byråets jobb for Deichman vant bronse i årets Art Directors Club. 

«Foodporn», Pols jubileumsfilm for Kondomeriet laget i samarbeid med Flambert og regissør Henrik Johannes Henriksen, har tidligere vunnet gull i New York Festivals samt to bronse og en diplom i Gullblyanten. Den vant også Sølvfisken for juni måned. 

Anorak-jobben «This is How it Feels»/«Middagen er klar» for Komplett har tidligere vært nominert i Cannes Lions, og vant også Sølvfisken for april. Cannes-finale ble det også på Anorak-jobben «We Follow You» for KLP, som også vant diplom i Gullblyanten. Det er Bacon som står bak begge produksjonene, regissert av henholdsvis Jakob Marky og Kristoffer Borgli.

Den store vinneren i Cresta 2019 var «Viva La Vulva» for Libresse/Bodyform av AMVBBDO (UK), som vant Grand Prix i fire kategorier.

Her kan du se samtlige vinnere i Cresta.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.