JCP og Arla vinner august-Sølvmikken

En kampanje for frokostmat fra Arla av JCP PR & Advertising ble stemt fram som den beste radioreklamen i august 2019.

I vinnerkampanjen for august måned blir lytterne oppfordret til å «gjøre nye nytt», enten det handler om å sove på andre siden av sengen, få seg en ny sveis, lære deg ordet «Jnana» (kunnskap) … eller ganske enkelt gjøre morgenstunden ny ved å bytte til frokostmat og meieriprodukter fra Arla.

Slik er juryens begrunnelse for vinnerspotten i august:

– Gjør noe nytt da vel! Som å vinne en Sølvmikk eller reise på en tur til New York. Spotten for Arla stikker av med gjeveste pris for august. Juryen applauderer for godt skuespill og god produksjon. Det er deilig å høre på en spott som tar seg tid til dramatiseringen og som man gjerne hører igjen. Takk for ny «Jnana», og gratulerer til hele teamet. God tur.

Hør radiospotten her: «Jnana» 

  • Byrå: JCP PR & Advertising
  • Kreativt team: Øivind Kristiansen og Helge Svendsen
  • Prosjektleder: Nina Callenås
  • Konsulent: Christina Øien
  • Produksjonsselskap: Verdens Sterkeste Mann
  • Kunde: Arla

Flere funfacts fra LOFavør

Fordelsprogrammet LOFavør kom på andreplass med sin radiokampanje med «funfacts» i juli, og beholder andreplassen i august med et nytt sett med radiospotter. Juryens begrunnelse:  

– LO favør følger opp fra sist måned med nok et sølv i august også. Det er vanskelig å ikke kose seg med dette konseptet, og spottene om «sjømonstre» og «flink pike» slår virkelig an hos juryen. Vi håper vi hører mer fra LO favør.

Hør kampanjen her: «Nudister»«Tretraumuseet»«Disclaimer»«Havmonster» og «Flink Pike»

  • Byrå: Dinamo
  • Kreativt team: Hannah Hagtvet Hjeltnes og Kari Sørby
  • Konsulent: Tor Asbjørn Hegge og Ivar Vereide
  • Prosjektleder: Anne Gro Carlsson
  • Produksjonsselskap: Både Og Radiobyrå
  • Kunde: LO favør

Entrepenør-nørding fra Caverion

Den tekniske entrepenøren Caverion bruker radioformatet til å søke etter folk som er «litt over gjennomsnittlig opptatt av hva som får bygg til å fungere», det være seg serviceteknikere, montører og prosjektledere. Juryen lar seg begeistre: 

– Caverion bygget seg nesten til topps i august og havnet på en god tredjeplass. Juryen ler og koser seg med folk som er overengasjerte i faget sitt. Disse gjør jobben og treffer godt, selv om de skyter litt over hodet til enkelte kreatører når vi snakker om KNX-spesialister eller en passiv husstandard. Gratulerer med gode spotter.

Hør kampanjen her: «Klosser»«Drømmer» og «Tegnestund»

  • Byrå / produksjonsselskap:: Både Og Radiobyrå
  • Kreativt team: Magnus Andersen og Øystein Johnsen
  • Konsulent: Ola-Per Ekblom
  • Prosjektleder: Elisabeth Andonov
  • Kunde: Caverion

Sølvmikken er en utmerkelse som deles ut av P4, Kreativt Forum og Bauer Media hver måned. Hør alle vinnerne samt tidligere vinnere på gullmikken.no.

 

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.