Notch spisser seg, og Opudi blir til

Byrået skiller ut avdelingen for retail-konsepter i det nye byrået Opudi.

94918 55abc original
Øyvind Bjørkum (Notch), Henning Gjerde (Opudi), Henning Andersson (Opudi) og Morten Horn (Opudi).

Notch er mest kjent for sitt prisvinnende digitale arbeid. Det langt færre vet er at Notch også har utviklet mange retail-konsepter for både Sørlandschips, Rema 1000 og Synnøve Finden.

– Vi ønsker nå å fremheve vår spisskompetanse på innsikt og utvikling av forbruker-brands i et eget selskap, sier Morten Horn, daglig leder i Notch siden 2015, og som før det samlet 10 års erfaring som kategoridirektør for flere merkevarer innen dagligvaresektoren.

Det nye byrået heter Opudi, et navn som ble til ved at man flyttet alle bokstavene i Notch et hakk frem.

– Det er akkurat det vi gjør. Vi tar steget videre på alle måter og lanserer et designbyrå som setter forbrukerens fremtid i sentrum, forklarer Horn.

– Ingen kan være best på alt, og gjennom årenes løp har vi erfart at spissing av kompetanse er viktig. Vi opplever at små miljøer med spesialister som jobber tett sammen med kundene er det som funker best, både for oss, og for kundene våre.

Horn og Notch-gründer Henning Gjerde har fått med seg strategisk designer Henning Andersson, som har erfaring fra Work, til å danne kjerneteamet i Opudi. Notch vil føres videre som ekspert på digitale brukeropplevelser av Øyvind Bjørkum, med erfaring fra Netlife Research og Logica.

Opudi og Notch jobber idag med kunder som REMA 1000, Synnøve Finden, Sørlandschips, Stange Gårdsprodukter, Bauer Media, Cirkle K, Nbev, Beckmann og Powel Construction.