Plannere byr på fakta og følelser om innsikt

På et frokostmøte i regi av Kreativt Forum 30. oktober skal Simen Hanssen og Nicklas Bohman i Anorak forklare hva som er god innsikt, hvordan du finner det og hvordan gjøre god bruk av det.

Å inneha «god innsikt» blir stadig viktigere. Samtidig er innsikt blitt et begrep som brukes til å betegne alle former for data du måtte ha samlet. 

Så hva er egentlig innsikt? Hvor og hvordan finner vi det? Og hvordan bruker man innsikt i praksis?

På dette frokostmøtet vil Simen Hanssen og Nicklas Bohman, begge plannere i Anorak / The North Alliance, kombinere fakta og følelser. De skal på en inspirerende og involverende måte se nærmere på hvordan man rent praktisk finner frem til innsikt som får en reell betydning i markedskommunikasjonen.

– Det er mange datapunkter å se på som kan lede til innsikt, og vi vil belyse de vi og andre plannere i bransjen bruker for å starte jakten på innsikt. I tillegg vil vi belyse hvordan man kommer seg fra data til innsikt, og så klart gå igjennom relevante caser, forteller Simen Hanssen til kreativtforum.no.

Materialet som ligger til grunn er variert og mangfoldig.

– Dette er en blanding av en del teori, erfaringer fra folk i bransjen og våre egne praktiske erfaringer, forklarer Hanssen.

Andre bidragsytere er Henrik Habberstad i Equinor, Patrik Bergfjord i Per Høj, Espen Haugen i Kitchen og Lars Holthe i Anorak, med flere.

– Det er nå ganske mange, fra både kunde- og byråsiden, som har gitt innspill på sine definisjoner av innsikt og erfaringer rundt hvordan man finner det, avslutter Hanssen.

Møtet holdes 30. oktober på auditoriet i 1. etasje i Posthuset fra klokken 09.00-10.30 (frokost serveres 08.30-09.00). Du kan melde deg på her. Gratis for KF-medlemmer. 500,- for ikke-medlemmer.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.