Sølvfisken til reklamefilm for ingenting

August-Sølvfisken går til Morgenstern og Finn.no for filmen som oppfordrer til å ikke kjøpe noe som helst.

I august var det lansering av Morgensterns nye kampanje for Finn.no, som slår fast at det beste alternativet til å kjøpe brukt er å ikke kjøpe noe. Bærekraft har vært i (reklame-) vinden i det siste, og annonsører blir stadig flinkere til å fortelle om hvor grønne de er. Dette passer Finn.no som hånd i hanske, ettersom de siste års reklamekampanjer har vært parodier på andre annonsørers reklame.

Dermed tok de entusiastisk tak i grønnvaskningsklisjeene, godt hjulpet av stemningsskapende regiarbeid av Matias & Mathias samt musikk fra John Erik Kaada.

«Befriende» og «friskt» mener Sølvfisken-juryen i sin begrunnelse: 


– Morgenstern og Finn.no vinner Sølvfisk for august med en reklamefilm for ingenting. Juryen mener det er et befriende og friskt budskap å komme med, og filmen treffer svært godt i disse miljøbevissthets-tider. Filmen leker med publikums oppfatning i en poetisk innpakning, og den får full uttelling i humoren når vi skjønner hvilken retning den trekker oss. Filmen gir et gøyalt pek mot en populær sjanger, både i sjargong og budskap. I tillegg til det presise tøyset, er dette en vakker film med nydelig foto og spennende scenerier. 

Filmen er produsert hos Øystein Dyb hos Bacon.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.