Sølvfisken til Flytoget

Sølvfisken for oktober går til Anorak for den nye Flytoget-filmen regissert av Harald Zwart.

I oktober lanserte Flytoget og Anorak sitt nye konsept «Det går alltid» med en reklamefilm regissert av Harald Zwart i Motion Blur.

– Det nye konseptet handler om essensen av hvorfor man velger flytoget. Tryggheten på at man kommer raskt og behagelig til flyplassen så man kan rekke flyet sitt, og at man kan planlegge litt mindre, siden de har avganger hvert 10.minutt. Kort fortalt: Det går alltid, fortalte det kreative teamet Magnus Høgberg Hansen og Pål Høyer-Andreassen da kampanjen ble lansert. 

Jurybegrunnelse lyder som følger: 

«Det går alltid» gir oss følelsen av å være på kino midt i reklameblokken. Det filminspirerte animasjonsuniverset har vi sjeldent sett maken til i norsk reklamesammenheng, og vi ser at her har man lagt litt ekstra i det. Historien er lavmælt og fin, uten å være kjedelig, og filmen lander elegant i tekstplakaten på slutten. Både store og små kjenner seg nok igjen i handlingen, og da er det jaggu betryggende å vite at «det går alltid» et flytog!

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.