GK vant Tett På

Med en reklamekampanje for Sparebankstiftelsen DNB vant Geelmuyden Kiese Amedia Markeds reklamekonkurranse Tett På for 3. tertial 2019.


95828 71cfb original
95829 edb2f original

Sparebankstiftelsen DNB ønsker at flere organisasjoner og foreninger på Østlandet skal vite at det er mulig å søke støtte hos dem. For å øke antallet relevante søknader var det viktig for Geelmuyden Kiese å enkelt kommunisere hva man kan søke om og hvilke tiltak som støttes.

Kampanjen skulle inspirere lag og foreninger til å sette i gang prosjekter som kan skape glede i deres nærmiljø. Gjennom flere kampanjer har Geelmuyden Kiese bidratt til å synliggjøre virkelige, lokale prosjekter som har blitt realisert med midler fra Sparebankstiftelsen DNB.

– Grunnet fokuset på fellesskap og nærmiljø har Amedia vært en svært viktig kanal for kampanjens suksess, både på print og digitalt, sier Art Director Hanna Rolland Sverdrup i Geelmuyden Kiese.

Både lokal og regional

Annonsene og reklamefilmene har vært geografisk målrettet for å treffe personer som har kjennskap til ulike tiltak i nærmiljøet. Kampanjen har derfor vært både lokal og regional i form og innhold.

Etter kampanjen, som ble kjørt fra begynnelsen av juni til slutten av august, økte brukere på landingssiden med 30 prosent, og antall søknader gikk opp med 24 prosent.

– Å lage en kampanje som skal i lokale medier gjør at man må tenke mye nærere og virkelig bli kjent med lokalmiljøer. Vi har fått oppleve den norske frivilligheten på nært hold. Det er imponerende mange fine initiativer og ildsjeler på Østlandet, og det har vært en fornøyelse å få vise frem engasjementet. Vi vet hvor viktig disse prosjektene er for menneskene som benytter seg av dem, noe som gjør denne prisen ekstra stas å vinne, sier Rolland Sverdrup.

Fellesskap og nærmiljø

I juryens begrunnelse står det følgende: «Vinneren av tredje tertial kommuniserer fellesskap og nærmiljø med følelsesladde og engasjerende annonser. Annonsene er fint tilpasset de ulike kanalene. Gratulerer til Geelmuyden Kiese og Sparebankstiftelsen DNB».

Bak vinnerkampanjen er teamet Hanna Rolland Sverdrup (Art Director), Erik Lysø (tekstforfatter), Ada Lea (digital rådgiver), Paal Nygaard (digital rådgiver), Anette Sandbu (produsent), Lisa Canneaux (prosjektleder) og Hans Geelmuyden (kundeansvarlig). Involverte hos Sparebankstiftelsen DNB var Marit Fagnastøl (kommunikasjonssjef) og André Støylen (administrerende direktør).

Den beste reklamen i lokale medier

Tett På er en konkurranse som kårer den beste reklamen i Amedia Markeds lokale medier. Hvert tertial kåres en vinner, i tillegg kåres en totalvinner ved årets slutt.

I kriteriene til prisen står det blant annet at bidragene skal være lokalt forankret og godt fortalt til lokalsamfunnet. Konkurransen er åpen for kampanjer både på print og digitalt, og reklamebyråer, kreatører og kreative team har anledning til å delta.

I juryen sitter juryleder Magnus Høgberg Hansen fra Anorak, Christian Bråthen-Nordland fra S & B-N, Knut Røse i Schjærven reklamebyrå og Christine Aannerud fra Amedia Marked.

Årets vinnerteam blir premiert med en tur til New York og Advertising Week i 2020. Vinneren offentliggjøres på Gullblyanten fredag 6. mars.