Kalven som ble til ku

Gullkalven har gjennom mange år opparbeidet seg til å bli Norges største studentkonkurranse innen kreativ kommunikasjon. I år feirer studentkonkurransen 30 år, i likhet med Gullblyanten. Gullkalvens nye ledere, Jakob Vasbotten og Julie Helgeland-Tveteraas lover en solid markering av jubileet.

95834 78f4c original
Gullkalvens nye ledere, Jakob Vasbotten og Julie Helgeland-Tveteraas. Foto: Gullkalven

Fjorårets studentkonkurranse ble en suksess. Med et høyt antall innsendte bidrag fra studenter over hele landet og arbeider av høy kvalitet, satte de tidligere lederne studentkonkurransen på kartet igjen. Nå ønsker de nye lederne, med fjorårets lederteam, Ida Matthiesen og Casper Evensen i ryggen, å opprettholde og styrke konseptet som førte til den store veksten.

– Gullkalven har vinglet litt de siste årene, og vi ser nå at det er viktigere å holde på konsekvente tradisjoner fremfor å gjøre noe nytt hvert år. Det vil derfor være lønnsomt for oss å opprettholde det vi ser har fungert. Fjorårets utdeling ble en suksess, med blant annet åpne briefer. Det ønsker vi å fortsette med i år også. Dessuten må det gjøres noe ekstra for å markere 30-årsjubileum, forteller Jacob Vasbotten.

Bransjens største samarbeidspartnere

Akkurat hvordan årets konkurranse og 30-års jubileum skal markeres, ønsker ikke den ferske lederen, som til vanlig studerer kreativ markedskommunikasjon ved Høyskolen Kristiania, på avsløre. Derimot letter han på sløret rundt ønsket om å fortsette samarbeidet Gullkalven har hatt med tidligere års samarbeidspartnere.

– Vi satser på et godt samarbeid med store aktører som tidligere har vært med. Jevnlige arrangementer og konseptkvelder har skapt mye engasjement og oppmerksomhet rundt konkurransen og opp mot selve prisutdelingen, og hensikten av etableringen av studentkonkurransen i 1990 er fortsatt den samme: Gullkalven er til for å gi studentene en sjanse til å vise seg for bransjen. Arbeidslivet har øynene oppe for Gullkalven. Marker deg her, og kan det være veien til drømmejobben, sier Vasbotten.

I listen over fjorårets samarbeidspartnere finner man blant annet navn som Naug, Morgenstern og Universal Music. Sistnevnte holdt ikke tilbake. Vinnerne av briefen, Randi Maria Borge og Julian Tepfers, fikk nemlig et betalt arbeidsoppdrag til en verdi av hele 50.000 kr, noe som førte til fast stilling i Universal Music for dem begge.

Ledige stillinger

Med nytt lederteam følger også behovet for andre nye og kreative talenter. Dersom du ønsker å bidra til Norges største studentkonkurranse, søker Gullkalven nå blant annet økonomisjef, SoMe-sjef og PR- og markedsansatte. Oversikt over ytterligere stillinger finnes på @Gullkalven på Instagram. Søknad sendes til info@gullkalven.no fortløpende.