NORD DDB vant årets TV-aksjon

TV-aksjonen NRK i 2020 er tildelt WWF Verdens naturfond og deres arbeid for å bekjempe plastproblemene i verdenshavene. Fire byråer var invitert inn i pitchen.

96073 6d524 original
På bildet fra venstre: Simen Instefjord Ødemotland, Guri Berndtsson Sanders (TV-aksjonen), Maren Thorsen Bleskestad (TV-aksjonen), Andrea Lütken, Aleksander Hetland og Helene Follesøy-Thuen.

Midlene som samles inn skal gå til konkrete tiltak i Sørøst-Asia, der problemene er størst. Med hjelp fra TV-aksjonen NRK vil WWF bidra til å gi mennesker og dyr en sunn hverdag fri for plastforsøpling, og rense verdens hav.

– Nord DDB imponerte oss med god innsikt og forståelse, og et helhetlig konsept som vi falt veldig for, forteller Guri Berndtsson Sanders i TV-aksjonen. – Det er tydelig at de har satt seg godt inn i hvordan TV-aksjonen skal engasjere hele Norges befolkning og viktigheten av WWFs arbeid for å bekjempe plast i havet. Nå gleder vi oss til å ta fatt på et spennende arbeid framover sammen med et solid team.

– En fantastisk tradisjon

– Det var en ære å bli invitert med inn i pitchen og det ble stor jubel på kontoret da vi fikk beskjed om at valget falt på oss som byrå, forteller Aleksander Hetland, Client Service Director i NORD DDB.

– Vi har kommet en lang vei det siste året og vunnet en rekke pitcher, men denne seieren føles ekstra godt da det gir oss mulighet til å ta del i en fantastisk tradisjon. TV-aksjonen NRK regnes jo som verdens største dugnad, og har siden 1974 samlet inn penger til gode formål i inn- og utland.

Andre involverte som ikke er avbildet: Jens Østrem og Ingrid Hvidsten (kreativt team), Frank Nystuen (kreativ leder) Magnus Snickars (designer), Eveline Van Gaal (planner), Thea Vangbæk (Creative Digital Manager) og Vibecke Østby (TV-aksjonsleder).