Anorak og XXL vant februar-mikken

I januar vant Anorak Sølvmikken på vegne av Sector Alarm. Nå følger byrået opp med å vinne februar-kåringen på vegne av XXL.

Lageret til XXL er stappfullt, og derfor tok de kontakt med Anorak for å skape «En helt nødvendig kampanje», en litt annerledes salgskampanje som bryter kategorispråket. Kampanjen som ble lansert i februar har gått i både Norge, Sverige og Finland, og består av hundrevis av filmer til TV og nett, utendørs og DM. Og radio, selvsagt.

– En løp og kjøp-kampanje med litt mindre løping

Juryen har ingen problemer med å anbefale vinnerjobben: «Det er faktisk helt nødvendig å gi en stor honnør til XXL og Anorak for dette radiokonseptet som har vunnet Sølvmikken for februar. Spottene, som er en del av kampanjen «Et helt nødvendig lagersalg», er såpass kutta til beinet og nakne at det blir litt imponerende og ikke minst deilig sjangerbrytende. Det er en løp og kjøp-kampanje med litt mindre løping og litt mer moro. En klar favoritt i februar måned. Gå og hør spottene her

Eller her: «Helt ærlig» og «Påminnelse»

Det er Anorak som står bak med teamet Hallvard Fjeldbraaten, Jens Bjørklund, Jens-Petter Aarhus og Kasper Amundsen Tuvnes. Det er Både Og som står for produksjonen.

– Det var et helt nødvendig klapp på skulderen i en hektisk, men helt nødvendig hjemmekontortid, sier teamet i en kommentar.

Akkurat passe Würth

Würth er tilbake på pallplass i Sølvmikken-sammenheng for første gang på drøyt to år, men det sympatiske og slitesterke musikalske konseptet fra Både Og er fremdeles nogenlunde det samme, der vi både lærer om typiske Würth-produkter og de ansatte hos verktøy- og byggevareutstyrprodusenten. 

Juryens begrunnelse: «Würth har et veldig festlig og ikke minst likanes konsept gående her. Det er snål musikk, artige tekster, skrue-nerding og ikke minst en hyllest av Würth-ansatte. Rett og slett et trivelig univers vi koser oss i. Akkurat passe stødig og akkurat passe rart. Radiokudos til Würth.

Hør kampanjen her: «Daniel Eilertsen» og «Skruer»

Det er Både Og Radiobyrå som står for både konsept og produksjon, med teamet Eskil Paus, Hans Kristian Heide, Lenny Kittilsen og Ola-Per Ekblom.

Ny pallplass på Mitt Anbud

Verdens Sterkeste Mann og Mitt Anbud vinner bronseplassen i februar, akkurat slik de gjorde i januar, men med et nytt knippe spotter som gir et solid inntrykk av at Mitt Anbud er stedet å gå for å få jobben gjort.

Juryens begrunnelse: «Nå snakker vi enda en pallplass for Mitt Anbud andre måneden på rad. Korte og velproduserte radioreklamer som blir artigere jo større overraskelsene er for karakterene i spottene. Veldig sterk produktrelevans og man sitter og drømmer seg bort i at det er slik mitt anbud virkelig funker. For det er slik det funker, ikke sant? Uansett, fin radio, absolutt.»

Hør reklamen her: «Bad»«Platting» og «Walk-in Closet» 

Både konsept og produksjon er gjort av Verdens Sterkeste Mann, med det kreative teamet Bjarte Arneson og Espen Borge.

Sølvmikken er en utmerkelse som deles ut av P4, Kreativt Forum og Bauer Media hver måned. Hør alle vinnerne samt tidligere vinnere på gullmikken.no.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.