Cannes Lions: Pol og Bring nominert i Film

Den psykologiske humorthrilleren «Molding Madness» er på shortlist i filmkategorien i Cannes Lions. Bring-reklamen er den eneste norske jobben som gikk videre i til finale i offentliggjøring av shortlister tirsdag.

Molding madness

I Bring-kampanjen, som er laget for hele det nordiske markedet, er budskapet av Bring ikke bare leverer, men at de sørger for å levere uansett hva som skjer. Hovedpersonen i filmen, Hugo har en altoppslukende hobby som samboer Sara forsøker å boikotte, men uten suksess, fordi Bring om nødvendig leverer helt fram til døren.

Det er Thea Iversen og Pia Lystad som er kreativt team hos POL på jobben. Filmen er regisser av Sacarias Kiusalaas hos svenske B-Reel Films.

– Vi har elsket å dykke ned i leireuniverset til Hugo, og boikottingsstrategiene til Sara, og skulle ønske denne sagaen kunne vart for evig. I en verden full av konflikt, nedgangstider og kaos, er det skikkelig deilig å kunne å lage reklame som føles litt morsomme, rare og annerledes. Vårt store spørsmål er: Hvem heier man egentlig på? Hugo eller Sara?, fortalte teamet da kampanjen ble lansert i april.

Det er bare to år siden at POL og Posten vant gull i Cannes Lions i samme kategori, da for filmen «When Harry Met Santa». «Molding Madness» er nominert i underkategorien Consumer Services / Business to Business.

Cannes Lions offentliggjorde seks shortlister i formiddag, foruten Film så gjelder det Creative Business Transformation, Creative Commerce, Creative Effectiveness, Creative Strategy og Luxury & Lifestyle Lions.

Vi må vente til festivalens siste dag, fredag for å vite om Pol og Bring vinner pris for «Molding Madness». Les mer om arbeidet her.

Se «Molding Madness» her.

Bronseløve til TRY og IKEA

I helgen ble seks norske jobber shortlistet i konkurransen, fire fra TRY og IKEA, én fra Pol og Redd Barna, samt én fra Publicis Kitchen og FN. Det var ingen nye norske jobber blant shortlistene som ble sluppet mandag morgen, men TRY vant bronse for «Livet er ikke en IKEA-katalog» i Print mandag ettermiddag.

Det ble altså ingen priser for IKEA-jobben «The Bästis Billboard», som var nominert tre ganger i Outdoor, ei heller for Pols «Save the Imagination» for Redd Barna, som var nominert i Health & Wellness. Senere i dag blir det klart om Publicis Kitchen og FN vinner pris i Design for «The Climate Changed Logo».

Her ser du den lange versjonen av «Molding Madness».