Ny direktør i Initiative Universal Media (IUM)

Ben Johannessen (29) er ansatt som ny direktør for digitale medier hos Initiative Universal media.



Ben Johannessen er i dag eMarketing Manager i Widerøes Flyveselskap, med strategisk og operativt ansvar for selskapets markedsaktiviteter i interaktive kanaler.

Han har tidligere vært Channel Manager Online i Telenor Nordic, Consumer Norway, Internet. Widerøe ble forøvrig kåret til Årets Annonsør under Gulltaggen 2008. Han har forelest på INMAs Internettskole og sitter i valgkomiteen til styret i INMA. Han har gjennom sine stillinger vunnet priser både i Norge og internasjonalt.

– Ben har gjennom sitt virke og engasjement vist stor forståelse for digitale og interaktive mediers løsninger og således deres plass i medie- og kommunikasjonsbildet, sier administrerende direktør Arne-Inge Christophersen i Initiative Universal Media.

– Vi er svært entusiastiske over å ha fått en av landets dyktigste nettmarkedsførere til gruppen. Ben representerer en unik digital kompetanse som vil komme våre kunder til gode, sier direktør for digitale medier Even Aas-Eng i McCann

– Vi er nå inne i en tid hvor det diskuteres heftig hvilke mediekanaler som vil gi de beste resultater for annonsørene. Innenfor digitale medier finnes det en rekke muligheter som svært få annonsører har tatt i bruk. Jeg tror ikke dette går på viljen, men forståelsen av hvordan en som annonsør kan fullt ut ta i bruk de digitale mulighetene, og hvilke resultater dette skaper. Jeg gleder meg til å samarbeide med det faglige sterke miljøet i Initiative Universal Media og bevise at det er mulig å skape gode resultater om man går strategisk og kreativt til verks, avslutter Johannessen