Japansk prosjektleder til Anti

Det nye designbyrået Anti har ansatt Rico Iriyama som prosjektleder med vekt på internasjonale kunder og prosjekter fra Japan og Asia.



Byrået velger å fokusere på landet partner Kenneth Pedersen beskriver som «vårt andre marked.»

Med en dedikert person på plass regner de med å kunne lande flere japanske kunder i nær fremtid.
– Vi har flere gode ledetråder, men med tidsforskjell og mye som skjer her hjemme har vi hatt mindre tid til å følge opp markedet der nede, sier kreativ leder Kjetil Wold.

– Med Rico ombord fullfører vi derfor vår enkle bro mellom øst og vest.

Rico Iriyama har lang erfaring fra design og magasinverdenen, både i Japan og England. Hun har skrevet for Elle Japan, Marie Claire, Harpers Bazaar, Jille, Frau, Popeye, 25ans, GQ, Vogue Nippon og flere andre magasiner, og har også vært redaktør for Hachette Fujingahosha, den fransk-japanske forleggeren som bla utgir Elle.

Iriyama har bodd tre år i Norge etter en lang periode i London, og sier hun er glad for muligheten hos Anti.
– Her kan jeg få kombinert nærkontakt med flere kulturer, praktisert både engelsk, japansk og norsk, og så får jeg også delta i mange spennende kreative prosesser, sier hun.