Fra Plan Norge til Trigger

Gørill Husby Moore går fra stillingen som kommunikasjonssjef i Plan Norge til Trigger for å styrke byråets satsing på samfunnskommunikasjon.


54683 3687b original
Gørill Husby Moore blir del av byråets satsing på samfunnskommunikasjon. Foto: Trigger

Gørill Husby Moore har over ti års erfaring fra organisasjonslivet, hvor hun har jobbet som premissleverandør i grenselandet mellom politikk og næringsliv, med kommunikasjon som sitt viktigste verktøy. De siste ti årene har hun jobbet som kommunikasjonssjef i CARE og i Plan Norge, hun har bakgrunn fra PRIO, Institutt for Fredsforskning, der hun forsket på politisk Islam, hun har arbeidet som utenriksjournalist med base i Afrika for blant annet TIME, ledet et pressebyrå i Norge og hun har vært korrespondent for britiske JANE’s Intelligence Review.

– Gørill er tungvekter i ordets beste forstand, men til tross for all sin tyngde og erfaring evner hun fortsatt å utvikle både seg selv, menneskene rundt seg og faget sitt. Hun er full av energi, pågangsmot og har lyst til å tenke nytt og utfordre etablerte sannheter, sier Preben Carlsen, daglig leder i Trigger.

Trigger sto høyt på listen over nye arbeidsgivere, ifølge Husby Moore.

– Som kampanjeleder for «Stopp bryllupet» i Plan Norge har vi lenge jobbet tett sammen. Jeg er imponert over måten Trigger leverte på og hvordan de tilnærmet seg Plan Norge som kunde. Resultatene ble overveldende og Stopp bryllupet ble et prosjekt hele verden snakket om, sier hun.

Å spille en større rolle

Husby Moore vil være sentral i oppbygningen av Triggers satsing på samfunnskommunikasjon, som er et område som blir stadig viktigere for byrået.

– Vi har gått fra å være en kampanjeleverandør til å bli en strategisk partner som jobber stadig mer med langsiktig posisjonering av kundene våre. Dermed blir våre oppdragsgiveres plass i samfunnet en helt essensiell del av vår rådgivning. Vi opplever at stadig flere virksomheter ønsker å spille en større rolle i verden rundt seg, og det er en utvikling vi vil være med å drive frem i årene som kommer. Dermed blir politikk og samfunnsforståelse en viktig del av vår kompetansemiks, og Gørill vil spille en nøkkelrolle i oppbygningen av vår satsing på samfunnskommunikasjon, sier Carlsen.