Kaluza til Trigger

Den profilerte Kvinneguiden-redaktøren, bloggeren og forfatteren Susanne Kaluza melder overgang til kommunikasjonsbransjen.

– Trigger er det mest fremoverlente og innovative byrået i Norge. Jeg er både veldig glad og ikke så rent lite ydmyk over muligheten til å få bli endel av et allerede toppa lag, sier Susanne Kaluza.

Hun forlater dermed stillingen som redaktør i Kvinneguiden/Egmont Publishing for å begynne i Trigger, hvor hun går inn i en nyopprettet stilling der hun skal jobbe spesielt med å hjelpe gründere, drive forretningsutvikling og innovasjon.

Mange jern i ilden

I Kvinneguiden har Kaluza markert seg med en tydelig omlegging av den redaksjonelle profilen, tung satsning på meningsbærende journalistikk og holdningsendrende kampanjer. For arbeidet har hun vunnet en rekke priser, blant annet Årets meningsbærende redaktør og Årets Kvinnelige Medieledertalent. Tidligere har Kaluza markert seg som blogger, gründer, journalist og forfatter.

– Susanne er bare 35 år, men har allerede en CV som de fleste hadde vært stolte av å se tilbake på ved pensjonsalder. Vi er både lykkelige og stolte over at Susanne nå velger Trigger som arbeidsplass, sier konsernsjef i Trigger, Preben Carlsen

– Grunnverdiene til Trigger overlapper bra med min måte å jobbe på. For å lykkes i dagens marked må du tørre å stå for noe, bidra positivt i samfunnet og løse problemer målgruppen din står ovenfor. I Trigger får jeg nå muligheten til å gjøre dette sammen med små og store selskaper, og med folk som brenner for det samme, sier Kaluza.

Girer opp Akselerator-satsing

Før sommeren lanserte selskapet en Akselerator-satsing som skal arbeide spesielt med innovasjon og problemløsning. I Trigger Akselerator vil ikke selskapet ta betalt for tiden sin, men gå inn som partnere for å utvikle gründerbedrifter eller nye forretningsmodeller de har tro på. Med Kaluza på laget girer Trigger opp satsingen ytterligere.

– Jeg gleder meg særlig til å jobbe tett med gründere og innovasjon. Det finnes mange, både i oppstartsselskaper og mer etablerte bedrifter som har gode idéer, men som sliter med å forløse dem. Det skal vi hjelpe dem med, sier Kaluza.


Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.