Breen til Grid

GRID design satser på branded environments sammen med reklameveteran Øivind Breen.

81828 8e2d1 original
Øivind Breen (t.v.) og daglig leder i Grid design, Henning Gustavsen.

GRID design har rekruttert Øivind Breen for å videreutvikle seg innen området branded environments, der eiendomsutvikling, merkevarebygging, arkitektur og opplevelsesdesign møtes.

Breen har bak seg et par tiår som tekstforfatter, kreativ leder og administrerende direktør i byråer som Jenssen&Borkenhagen, BBDO og Grey, dessuten var han medgründer av nettverksbyrået Electricbrandy.. De siste fire årene har han vært daglig leder av to ulike arkitektmiljøer, sist av DARK som er kontoret bak prosjekter som Barcode og den nye skatehallen i Oslo, og før det Hille Melbye som blant annet tegner den ny ishallen på Jordal.

Leder i GRID, Henning Gustavsen, sier det er helt naturlig å satse sammen med Øivind når de nå går for fullt innen området branded environments.

– Bakgrunnen til Øivind er perfekt for å utvikle branded environments, sier Gustavsen, og henviser til Breens bakgrunn som strateg, kreatør og leder i arbeid med nasjonale og internasjonale merkevarer.

– Branded environments handler om å styre opplevelsen av et rom, enten det er retail, service, kontorer, bygninger, byrom eller for eksempel boligområder. Det handler om å ta regi på det man vil skape og ikke overlate det til noen som ikke forstår den biten av verdiskapingen, sier Øivind Breen.