Fra Trigger til startup-livet

Iben Andrea Syvertsen fortsetter karrieren i Spiff, en spare- og investeringsapp for unge.

Etter fire år som kommunikasjonsrådgiver i Trigger går Iben Andreas Syvertsen videre fra byråtilværelsen til kundesiden og FinTech. Hun går inn i ledelsen av Spiff som sjef for markedsføring, brand og PR.

– Vi er superhappy for å ha fått Iben ombord. Det tar tid å finne de riktige menneskene, som er lidenskapelig opptatt av å gjøre verden til et litt bedre sted, og kanskje viktigst, ikke har erfaring fra bank og finans. Iben har alt vi ser etter, både faglig og sosialt, sier Carl-Nicolai Wessmann, CEO i Spiff. 

—  Jeg har lenge drømt om å være med på å bygge et selskap fra start. Da jeg ble kjent med Spiff og deres visjon, visste jeg umiddelbart at jeg ville bli med på reisen. Jeg gleder meg til å jobbe sammen med noen av de dyktigste menneskene i Norden, bruke mine erfaringer til å bidra til økonomisk likestilling og gjøre sparing tilgjengelig for alle, det er noe jeg virkelig brenner for, sier Syvertsen. 

100 millioner brukere innen tre år 

Spiff lanserer sin spareapp med Nordea som første av flere samarbeidspartner før sommeren. Ambisjonen er å nå 100 millioner brukere innen tre år. Og alt skal gjøres fra en låve på Skøyen.

– Det er viktig for oss å være «made in Norway» og klare å lykkes herfra. Vi lanserer om kort tid verdens beste og mest brukervennlige spareapp som gjør sparing tilgjengelig, sosialt og morsomt. Og har et mål om å nå 100 millioner brukere innen tre år, sier Wessmann. 

Blant noen av investorene er Trigger-gründer Camilla Kim Kielland og Sigrid Bonde Tusvik, som også er med på laget som ambassadør, og Founders Fund som er investeringsarmen til StartupLab.


Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.