SMFB henter prisvinnende kreatør

Linus Hjellström går fra Saatchi & Saatchi til SMFB.

85850 520de original
Fra venstre: Kristian Kristiansen, Linus Hjellström og Pia Ølstad. Foto © SMFB

Linus Hjellström kommer fra Karlstad, er utdannet AD ved YRGO i Gøteborg og har vært kreatør i Saatchi & Saatchi i fire år. Der har han jobbet med kunder som Toyota, Orkla, VG, Norsk Tipping og Renovasjonsetaten. Linus var en av personene bak prosjektet «Gå for meg» for Foreningen FRI og Pride, som har fått stor oppmerksomhet i inn- og utland. Han var også med på en av fjorårets mest prisvinnende reklamejobber, nemlig «Send én Smash!». I SMFB går han inn i team med Pia Ølstad.

Daglig leder i SMFB, Kristian Kristiansen, er veldig fornøyd med å ha fått Hjellström med på laget.

– Vi har sondert terrenget grundig etter at Sveinung Arnestad begynte i Barneombudet, men Linus har hele tiden vært øverst på ønskelisten, og derfor er vi glade for at han også ønsket nye utfordringer. Linus er ikke bare en idésterk fyr, men han er også en trivelig, klok og nedpå type, som vil passe fint inn hos oss, sier Kristiansen.

– Jeg er takknemlig for flotte år med gode kolleger i Saatchi. Nå er jeg veldig motivert for dette. Jeg kan bare bekrefte det alle allerede vet, at SMFB er utrolig flinke. Og Pia er helt rå. Dette blir bra, lover Hjellström.