Flere trær i Skogen

Trondheimsbyrået Skogen, som driver med design og nettutvikling, får to nye medarbeidere. Byrået har inntil nylig kun vært arbeidsplass for én, men blir nå trio.

86398 83398 original
Fra venstre: Håvard Lefstad Johansen, Magnus Holder Bjørk og Aasmund Reitan Hegglid

Skogen vokser med utvikler Håvard Lefstad Johansen og designer Aasmund Reitan Heggelid.

– Vi skal levere gode opplevelser innen design, teknologi og kommunikasjon, og endelig tok mine gode venner Håvard og Aasmund steget inn i Skogen. For det første blir det festligere på kontoret, og sammen har vi store ambisjoner om å gjøre jobber som blir lagt merke til, og som gir stor effekt for våre kunder, sier Magnus Holder Bjørk.

Holder Bjørk har tidligere startet utviklingsselskapet Værsågod, og driver klesbutikken Seams på Bakklandet i Trondheim, som nylig ble omtalt av Monocle som en av verdens mest innovative klær- og motebutikker.

Lefstad Johansen har allerede jobbet en liten stund i Skogen som utvikler. Han har erfaring jobben som fotograf i København, og er også mannen mak Det Norske Mikrobruseri, en småskalaprodusent brus.

– Etter å ha utviklet den grafiske profilen til Det Norske Mikrobruseri sammen med Magnus, ser jeg frem til et enda tettere samarbeid, sier han.

«Serious shit lekeplass»

Aasmund Reitan Hegglid kommer fra jobben som Art Director i HK Reklamebyrå.

– Det er fantastisk at en av byens mest ettertraktede designere har valgt å bli med å bygge opp Skogen. Vi deler de samme, høye ambisjonene, og Aasmund komplementerer fagfeltet vårt på en veldig sterk måte, sier Holder Bjørk.

Ved siden av byrålivet har han drevet med live visuals på kveldstid i flere år under alteregoet VideoKid.

— Etter 12 år som AD og designer i HK og Tibe T er tiden inne for å integrere kveldstidsjobben i arbeidstida. Vi ønsker å lage opplevelser som gir verdi for våre kunder, og som samtidig utfordrer oss til å ta i bruk ny teknologi. Jeg ønsker at Skogen skal være en serious shit lekeplass.

Skogen står blant annet bak de nylanserte nettsidene til Tom Wood og Ernst (sistnevnte i samarbeid med Larssen & Amaral). I høst skal de også lansere nye nettprosjekter for blant andre Kulinarisk Akademi og Mattid.