Unfold med satsing på produktinnhold

Design- og teknologiselskapet etablerer nytt fagområde med Andreas Ziener, som skal spesialisere seg på utvikling av innhold rundt nye produkter og tjenester.

90032 478ea original
Managing Partner Egil Stene-Johansen og innholdsstrateg Andreas Ziener i Unfold.

Andreas Ziener starter opp i Unfold som innholdsstrateg, og kommer senest fra stillingen som Senior Strategist i PR- og kommunikasjonsbyrået Manifest i London. Før det har han lang fartstid som strategi- og innholdsrådgiver i Trigger.

– Å få med Andreas på laget markerer etableringen av produktinnhold som et viktig strategisk fagområde og utvidet tjenestetilbud for Unfold. Vi har lenge jobbet med produktutvikling for selskaper i oppstart eller omstilling, og vet at måten produktene pakketeres, kommuniseres og kompletteres av innhold er vel så viktig som funksjonaliteten de tilbyr, sier Egil Stene-Johansen, Managing Partner i Unfold.

Brukeropplevelsen stadig viktigere

– Den raske utviklingen innen teknologi og brukeratferd som skjer på tvers av bransjer, fagdisipliner og landegrenser om dagen, gjør at tradisjonell merkevarebygging får en stadig mindre rolle, mens brukeropplevelse blir stadig viktigere. Det holder ikke lenger å pynte på et middelmådig produkt med en kreativ kampanje, man må heller utvikle sømløse opplevelser som formidler merkevarens personlighet og treffer brukeren med relevant innhold i hvert eneste steg av interaksjonen, sier Ziener.

I London jobbet Ziener med å bygge merkevarer fra bunnen av for internasjonalt anerkjente startups som sykkeldelingstjenesten ofo og big data-selskapet Teralytics, men utviklet også strategier for etablerte selskaper som PlayStation, BrewDog og Vivino. I Trigger var han ansvarlig for store kunder som Canal Digital og DNB.

Relevant for alle

– Med Andreas ønsker vi å bygge opp kompetanse innen blant annet merkevarestrategi, tone of voice og microcopy. Dette vil ikke bare bidra inn i våre egne utviklingsprosjekter, men være relevant for alle som har behov for å skape innhold rundt nye produkter eller tjenester, avslutter Stene-Johansen.