Per Erik Jarl og Christian Hygen til ANTI

ANTI henter en av bransjens mestvinnende kreatørduoer til Oslo-kontoret, hvor de blir kreative ledere for reklame.

91510 c5166 original
Fra øverst til venstre: Aram Zarkoob Vaughan, Per Kristian Voss Halvorsen, Kjetil Wold, Per Erik Jarl og Christian Hygen

Per Erik Jarl og Christian Hygen kommer fra stillingen som kreativt ansvarlige i SMFB, der de blant annet hadde ansvaret for Freia. I ANTI tiltrer de rollene som kreative ledere for reklame.

Byrået skriver at ansettelsen er et signal om at ANTI ønsker å bli en enda tydeligere og mer toneangivedende aktør innen kommunikasjonsfaget. Aram Zarkoob Vaughan, som er leder for reklame, TV og content på Oslo-kontoret, er full av lovord om sine nye kreative ledere.

– Jeg er enormt fornøyd med å få med Per Erik og Christian på laget. De brenner for de gode ideene og blir drevet av å tilføre løsningene et nytt og uventet tilsnitt. Dette vil våre kunder dra nytte av. I tillegg er de gode på å gjøre folk rundt seg flinkere, sier hun.

Per Kristian Voss Halvorsen, som frem til nå har vært kreativ leder, vil fortsatt jobbe med kreativitet og strategi i stillingen som partner og fagansvarlig for kommunikasjon. Han gleder seg til å jobbe tett med duoen.

– Per Erik og Christian har over lang tid bevist at de gjør en stor forskjell for byrået og kundene de jobber med. Deres evne til å omsette originale og medienøytrale ideer til virkningsfull kommunikasjon passer perfekt inn i ANTIs miks av fagområder, sier Voss Halvorsen.

– Et sted som passer oss perfekt

Før SMFB har Jarl og Hygen jobbet i Leo Burnett før de etablerte sitt eget byrå The Club. Derfra gikk veien til Kitchen, der de også var kreative ledere.

– Vi følte at tiden igjen var moden for å ikle oss kreativ leder-trøye, og vi føler ANTI er et sted som passer oss perfekt. ANTI er alltid på leting etter nye måter å engasjere folk på og gjennomføringen er preget av godt håndverk og presisjon, sier teamet selv. – Sammensetningen av byrået er er også noe som har interessert oss lenge, muligheten til å jobbe med så sterke kreative krefter i flere disipliner føles helt riktig, avslutter de.

Til sammen teller ANTI nå drøyt nitti ansatte, fordelt på kontorene i Bergen, Trondheim, Hamar og Oslo.

– Det er veldig inspirerende å se hvordan den lille utfordreren vi startet for 10 år siden nå har blitt et av Norges fremste kreative miljøer på områdene design, strategi, TV, content og reklame. Vi har mange spennende kunder som er begeistret for hvordan ANTIs sammensetning av kompetanse byr på noe unikt, og med Per Erik og Christian på plass får vi enda mer kreativ kraft, avslutter gründer og kreativ direktør Kjetil Wold i ANTI.