Hausmann får ny sjef

Terje Banken, som har ledet byrået siden oppstarten i 2012, slipper til nye krefter. Vetle Gjevestad Agledahl (30) blir ny byråleder i Hausmann.

– Egentlig har jeg bare vikariert i stillingen. Det var naturlig at jeg har sittet ved roret fra start, men mitt ønske har hele tiden vært å jobbe med utvikling av kunder og kommunikasjon. Det får jeg anledning til nå, sier Terje Banken.

Perfekt timing

Vetle Gjevestad Agledahl kommer fra stillingen som digitalrådgiver hos NORD DDB, og har tidligere jobbet som digitalprodusent hos Saatchi & Saatchi (nå Per Høj). 

– Timingen for lederskifte er perfekt. Det siste året har vi brukt relativt mye tid og ressurser på oss selv, noe som blant annet har resultert i en revidert strategi, ny kreativ ledelse, ny partner, nytt navn og identitet, og ikke minst flere nye kolleger. I byråets seks-årige historie har vi aldri har hatt en bedre lagoppstilling eller et bedre kreativt produkt. Vi har også hatt en kanonstart på 2019, så både nåtid og fremtid ser unektelig veldig hyggelig ut, sier Banken.

Skal videreutvikle kulturen og produktet

Byrået understreker at de bevisst har valgt en yngre profil med sterk bakgrunn i det digitale, fremfor en klassisk byråleder-figur. Den nye byrålederen er utdannet innen kommunikasjon og sosiologi fra Universitetet i Oslo, samt innen digital strategi fra Hyper Island.

– Nå trenger vi noen som kan sette kurs og lede an inn i fremtiden. Det er riktig for kundene våre, for leveransene og for oss som jobber her. Vi har derfor søkt aktivt etter en ung og uredd person med de rette menneskelige egenskapene, og med faglige kvalifikasjoner som kompletterer oss og bringer Hausmann videre. En person som skal videreutvikle kulturen og produktet vårt. Det fant vi til gangs i Vetle, fortsetter Banken.

Ser frem til å være med på utviklingen

– Jeg har stor respekt for folka i Hausmann, og gleder meg veldig til å være med å utvikle sjappa i Hausmannsgate videre, forteller Agledahl. 

– Her er det så mye kompetanse og erfaring som jeg ser frem til å lære av, samtidig som jeg er sikker på at min digitale bakgrunn vil komme både eksisterende og kommende kunder til nytte.

Agledahl har tidligere jobbet med annonsører som McDonald’s, VG, Telia, SEAT, Toyota, Pride, Emirates og Norsk Tipping, og skal bistå Hausmanns kunder med digital strategi i tillegg til rollen som byråleder.

 

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.