Skal lede The&Partnership i Norge

Reklamebyrået til Toyota og Lexus får Erlend Simonsen som byråleder i Norge fra 1. april. Han kommer fra jobben som Account Director i Schjærven.

92735 61cd4 original
Daglig leder Erlend Simonsen i The&Partnership og Joachim Medalen, administrerende direktør og partner i T&P Nordics.

Det internasjonale reklame- og mediebyrået The&Partnership, som er representert i over 40 ulike markeder rundt om i verden, vokser i Norden. Byrået som for to år siden utelukkende jobbet med Toyota og Lexus, har nå navn som Bridgestone, Continental Foods, Hotels.com og Tretti.se på kundelisten. Sverige har stått for brorparten av veksten så langt, men nå økes fokuset på Norge. Den som skal lede arbeidet er Erlend Simonsen som blir byråleder i Norge fra 1. april.

– Unik i Norden og Norge

– Vi har lett etter en leder for The&Partnership i Norge som både kan drive virksomheten fremover med nåværende kunder og rigge oss for videre vekst. Det har viktig å finne noen med tung erfaring fra ledende norske reklamebyråer som også står stødig digitalt, sier administrerende direktør og partner Joachim Medalen i T&P Nordics.

– Videre har det vært viktig med en nysgjerrig og drivende personlighet, helt enkelt noen som er litt uredd, da vår modell utfordrer den konvensjonelle byråmodellen, om noe slikt engang finnes lenger. Selv om alle byråer vil være plus-size i dag, mener vi at tilnærmingen med skreddersydde, dedikerte kundeteam som er både full-service reklame- og full-service mediebyrå er unik i Norden og Norge.

– Kardinalfeil å forveksle segmenteringsstrategier med kreativitet

Erlend Simonsen kommer fra rollen som Account Director i Schjærven, og har lang erfaring fra bransjen.

– Jeg er overbevist om at ethvert suksessrikt byrå må være datadrevet, men det vil være en kardinalfeil å forveksle segmenteringsstrategier med kreativitet. Samme hvor godt du klarer å identifisere kjernepublikummet ditt og deres karakteristikker, vil du alltid trenge noe relevant og engasjerende å si, sier Simonsen.

– Jeg tror at det de siste årene har vokst frem en slags latskap, hvor kunder og byråer overlater en for stor del av strategiene til mediebyråene. Det leder til manglende vektlegging av det kreative og det man ønsker å formidle. Det er utrolig viktig å balansere fokus på data og innsikt med et tilsvarende fokus på relevans og kreativitet. Det er en balansegang man mestrer i The&Partnership, og det er en av flere grunner til at jeg gleder meg til å ta fatt på jobben.