Fredrik Melby til SMFB

Fredrik Melby har sagt adjø til Anti og hallo til SMFB, hvor han skal lede designavdelingen.

93419 83bf1 original
Fredrik Melby (t.v) skal lede designavdelingen i SMFB. Her avbildet sammen med byråsjef Kristian Kristiansen.

Etter mer enn 10 år hos Anti fant Fredrik Melby ut at tiden var inne for å skifte beite. Han gikk rimelig rett fra Westerdals og inn i en bratt lærekurve som har gitt ham tonnevis med erfaring. Anti vokste fort, og Frederik ble på kort tid senior designer på huset.

I løpet av tiden i Anti har han hatt ansvaret for tunge porteføljer og har jobbet med å spisse designet for kunder som DNB, Netflix, Orkla, Urban, A-Z, Arcus, Aschehoug og Elle.

Midt i musikkestitikken

Når jobb er hobby og hobbyen er musikk så ville det være rart om Fredrik ikke er skyldig i å designe et par knyttnever fulle av platecover for diverse band og artister som eksempelvis Sunn O))), Rumble In Rhodos, Satyricon og Maya Vik.

– Som alle vet og forstår så tjener man ikke penger på musikk og kulturjobbing, men det er den estetikken som står mitt hjerte nærmest. Det å kunne integrere deler av denne uttrykksformen inn i arbeidene mine er alltid et underliggende mål, og i SMFB får jeg fine frie tøyler i min utforming. Spenstige kunder er det også nok av!

I førersetet

Han fant utfordringen han trenger for å utvikle seg videre i SMFB, og er allerede godt i gang.

– Jeg er veldig glad for å være på plass her i SMFB. Det var på tide med noen nye utfordringer, og jeg så et potensial hvor jeg kan få sitte i førersetet og sette kursen for bedre design for et byrå i farta som har veldig fine og flinke folk ombord.

Byråsjef Kristian Kristiansen er veldig godt fornøyd med å hale telemarkspiraten ombord i skuta.

– Fredrik har ikke bare en meget imponerende portefølje, og en allerede svært suksessfull og omfangsrik karriere. Han er også en veldig bra mann, med hjerte og hjerne på rett sted. Han er et viktig, og riktig tilskudd til SMFB, og vi er hjertelig glade for å ha fått ham i hus, sier Kristiansen.