To kreative hoder til KLP

26-åringene Silje Karoline Bredby og Kathrine Stenvaag blir kommunikatører i Norges største pensjonsselskap.

93223 b3c13 original
Silje Karoline Bredby og Kathrine Stenvaag. Foto: Cato Gustavson/KLP

– Vi har gledet oss lenge til å få Kathrine og Silje om bord. Det skjer mye rundt KLP om dagen og vi mener deres kompetanse vil styrke både struktur og fart og gi oss enda bedre effekt av kommunikasjonsarbeidet vårt, sier Marketingdirektør Pia Fiskvik Karfjell i KLP.

Silje Karoline Bredby kommer fra PR-byrået Iteo der hun har jobbet som kommunikasjonsrådgiver de siste to årene. Tidligere har hun jobbet i ulike roller innenfor TV og radio i NRK. Bredby er utdannet journalist ved Universitetet i Bergen. I KLP får hun ansvar for markedsaktiviteter rettet mot markedet for kommuner, helseforetak og bedrifter.

Kathrine Stenvaag skal jobbe med markedsaktiviteter knyttet til medlemmer og privatmarkedet. Hun kommer fra Kirkens Nødhjelp der hun de siste to årene har jobbet som rådgiver med ansvar for betalt sosiale medier og digitale kanaler. Stenvaag har tidligere jobbet med markedsføring og kommunikasjon i Get og med valgkamp i Høyre.

Kommunal Landspensjonskasse (KLP) er kommune- og helse-Norges eget pensjonsselskap og forvalter verdier på over 600 milliarder kroner for cirka 900.000 yrkesaktive medlemmer og pensjonister med pensjonen sin i selskapet. Selskapet eies av kommuner, fylkeskommuner, helseforetak og bedrifter som gir sine ansatte offentlig tjenestepensjon.