Fem til reMarkable

Norske reMarkable utvider markedsavdelingen med fem hoder fra reklame- og kommunikasjonsbransjen: Kristian Bye, Anders Bakke Ingebrigtsen, Christina Andersen, Lisa Gjønnes og Mette Alstad.

Den digitale notatboken fra reMarkable øker stadig i popularitet, særlig i USA og Storbritannia, og omsetningen har bikket 500 millioner kroner på to og et halvt år.​ De siste månedene har selskapet doblet antall ansatte, og markedsavdelingen er nå utvidet fra fem personer til 10. 

– reMarkable har lykkes godt kommersielt og det har vi fått til med ganske få hoder. Nå har vi ansatt fem skikkelig dyktige nye kolleger, og begynner å bli et ordentlig slagkraftig team. reMarkable skal vokse videre og vi er på jakt etter mange flere talenter, blant annet innen analyse, performance marketing, brand og design, sier kommunikasjonsdirektør Henrik Gustav Faller.

Tungvektere skal styrke merkevaren

Seriegründer og tidligere daglig leder for digitalbyrået Apt (nå Try Apt), Kristian Bye, har funnet veien til reMarkables villa på Grünerløkka. ​Han har de siste årene vært involvert i en rekke gründerselskaper, blant annet var han med å etablere Bright Products som har solgt flere millioner solcellelamper til FN. Bye var involvert som rådgiver for reMarkables lansering i 2016. ​Som VP Marketing i reMarkable vil han få ansvaret for skalering av markedsføringskanaler globalt.

– Jeg brenner for norsk gründervirksomhet og jeg har stor tro på reMarkable. Selskapet består allerede av utrolig dyktige ansatte og jeg gleder meg til å bidra med min markedsføringskompetanse og gründererfaring for å bygge videre på det gode arbeidet reMarkable har begynt på internasjonalt, sier Bye.

Anders Bakke Ingebrigtsen er hentet inn som Marketing Manager og skal hovedsakelig jobbe med å utvikle merkevaren reMarkable. Han har lang erfaring innen merkevareledelse. Ingebrigtsen jobbet sist i Kantar som strategisk rådgiver, og har tidligere jobbet som markedssjef i Prisguiden og som merkevaresjef i Orkla Foods. Han sitter i dag også som nestleder i Markedsføringsforeningen i Oslo.

Nye rådgivere innen PR, kommunikasjon og design

Christina Andersen er ansatt som PR-rådgiver i reMarkable. Hun vil jobbe strategisk og operativt med eksternkommunikasjon, samt lede testprogram for reMarkable ́s produkter globalt. Hun kommer fra PR-byrået Navigator Kommunikasjon som kundeansvarlig, med ekspertise på lokale og globale teknologiselskaper. Hun har også bakgrunn som journalist.

– Det er utrolig spennende å være en del av et sultent og ambisiøst miljø, i et selskap som tør å tenke stort. I reMarkable blir du inkludert i prosjekter på tvers av avdelinger og får stadig nye faglige utfordringer. Jeg gleder meg til å gå på jobb hver dag, sier Andersen.

Lisa Gjønnes er ansatt som visual designer. Hun kommer fra Centerteam Reklamebyrå i Trondheim og Oslo, hvor hun jobbet som grafisk designer og art director.

Mette Alstad er ansatt som kommunikasjonsrådgiver, med ansvar for å engasjere reMarkable’s voksende kundebase. Hun kommer fra stillingen som kreatør i reklamebyrået Yellow Banana og har tidligere erfaring fra We Are Live og NRK P3.

Det siste året har reMarkable vokst fra cirka 35 til nærmere 80 fulltidsansatte. Totalt håper selskapet å bli cirka 200 ansatte innen utgangen av 2021.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.